Alla inlägg under april 2010

Av Pauline Eriksson - 1 april 2010 12:13

Nu är det dags att ladda upp på riktigt för på Lördag gäller det att vara skärpt.


Igår körde jag direkt hem till mamma och pappa efter jobbet för att hämta ut hästtransporten och så bytte pappa olja på bilen samt la på nya sommardäck. Det gick fortare än jag hade trott så jag hann även hem och rida, det blev ett trailpass i ridhuset som gick sådär  , det var prestationsångesten som svingade förbi.


Tog ledigt från jobbet idag för vi jobbade bara halvdag så jag kompade dem timmarna istället, så i morse fick jag allt handlat som vi behöver ha med oss i helgen.

Sen blev det trädgårdsarbete för hela slanten, det finns en bambubuske på min lilla trädgård som är himla rolig. Den växter så det knakar och då menar jag verkligen att den växer fort och blir väldigt stor och hög.Tror faktiskt att den klassas som ett ogräs men i min värld så är den superfin och fungerar som ett insynsskydd på sommaren. Jag tänkte att ni ska få vara med och se denna häftiga växt när den tar fart efter att jag har huggt ner dem gamla bambustängerna och räfsat fram jorden.


Så här ser det ut nu, ganska mycket insyn från stallplanen.


Här kan ni se de små röd/rosa skotten, håll i er för nu går det undan.


Snart ska jag och Emmy fixa med staketet till vår hage för att sen rida ut en härlig runda i skogen, det är perfekt ridväder nu. Efter har jag tänkt att smörja upp Farax sadel så den är fin inför helgen och imorgon blir det att packa och förbereda "allt". Vi får åka supertidigt på Lördag morgon så allt måste vara helt klart imorgon kväll.


Ska försöka hinna en runda till Blåkulla i helgen också  ...ler...     

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards