Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Pauline Eriksson - 16 maj 2009 11:29

En melodi som jag har haft i min hjärna och gått och nynnat på i flera år har idag äntligen fått ett namn. Jag tror att jag har frågat alla jag känner och alla känner igen låten men har inte kunnat säga vad den heter eller vad dem har hört den. Men idag efter att Tina och jag ridit en runda i skogen med Farax och Alfred så ringde Tina till ett musikaliskt uppslagsverk och han svarade direkt att det var "The mexican hat". Vi slog direkt på youtube och fick fram melodin och här kommer den.

Av Pauline Eriksson - 16 maj 2009 00:04

Ja du Jessica, tror det eller ej men du har nog smittat mig med pysselsjukan. Ikväll har jag sytt på lite pärlor på min tävlingsskjorta och det blev faktiskt ganska bra (se bild) i alla fall för att vara mig...hihi..

Tina har absolut rätt i att Isak inte är en hund att förglömma, och det kan nog alla som känner han skriva under på. Svaret på Jessicas fråga är att han är blandras mellan golden retriver och border collie. Han har precis som min Farax haft väldigt mycket sjukdomar, dubbelsidig höftledsfel så veterinären trodde inte han skulle klara sig längre än max 4 år så han lever några år på övertid. Han har även svår hudallergi, men har haft en helt otroligt possitiv inställning till allt och är fortfarande som 12-åring pigga ben och glatt humör. Min underbara Isak, imorgon ska vi pyssla och gosa hela eftermiddagen och stilla mitt dåliga samvete en smula.

Igår red jag Farax en stund i paddocken och han kändes lite motig men jag tror det beror på att paddocken är så liten. Ikväll red vi ut tillsammans med Emmy och Alfred och det gick undan på slutet, mycket galopp blev det och det behövde vi nog för att vakna till.

Nähä nu måste jag nog sova, ska ut och rida tidigt i mon.

God Natt

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards