Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Pauline Eriksson - 6 maj 2009 08:12

Jo men visst är det bra att det regnar men fy va tråkigt det är ändå. Det är ju faktisk roligare när solen skiner, men nu kanske betet få lite fart.

I helgen har det varit full fart och nu är det redan onsdag "konstigt", fattar inte vad tiden tar vägen. Men så känner nog alla att man skulle behöva några extra timmar per dygn för att hinna med alla måsten och allt man vill göra.

Farax har jag ridit varje dag nu förutom igår då hann jag bara longera en stund och det kom endast ett host, annars har han hostat en del under ridturerna men dem har inte känts så djupa som innan och dem konstiga andningsljuden har minskat eller slutat helt. Han har bettet sig som en "vildhäst" i skogen eller i alla fall för att vara Farax som helst spara sin energi. Så det har inte känts så konsekvent att han hostar men ändå är så pigg. Pratade med veterinären nu i morse och hon tyckte att jag skulle fortsätta medicinera honom någon vecka till, men tyckte att det lät som en bra utveckling. Hon tyckte att jag skulle fortsätta rida som jag gjort och såg inga hinder att rida för tränare till helgen. Så nu känns det som att jag kommer kunna rida för Pernilla både Lördag och Söndag, men jag ska rådfråga Pernilla också.

Idag får ni se en bild på Farax mamma Axa och hans uppfödare Karin på hennes rygg.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards