Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Pauline Eriksson - 1 maj 2009 22:15

Yenna är min kompis Tinas dotter som också bor här på gården, hon är superduktig och brukar vara med i stallet och hjälpa till med mockning, fodring och så brukar hon rida på Farax ibland. Hon har helt fantastisk ballans, fattar inte att hon kan sitta kvar när Farax trava.

Idag var hon med mig i hagen och fodrade Farax på lunchen och då passade jag på att ta några fina bilder. Henne mamma vet inte om dessa bilder för Yenna och jag ville överraska Tina med att lägga ut dem på vår blogg..hihi.

Så här är dem, dem är så söta och jag är helt säker på att Yenna kommer bli en riktig hästtjej när hon blir större.

God Natt, hörs en annan dag.

Av Pauline Eriksson - 1 maj 2009 11:13

Gött att få en extra dag så här på helgen och framför allt när det är så fint väder, men det kan faktiskt behövas lite regn så betet tar lite fart.

Farax har inte haft flera reaktioner på medicinen så igår kväll red jag ut en runda och han kändes väldigt pigg, och i morse red jag en lite längre runda. Han hostar men det ska han göra enligt veterinär så han får upp allt slem. Igår fick jag även reda på Blodstatusen och den visade att det inte beror på nån infektion men det hade visat något högt på allergivärdet. fick även tillbaka labprovet från träcken vi skickade och det visade 0 på blodmask och spolmask men att han hade förekomst av bandmask så nu har veterinären skrivit ut dundermaskmedel.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards