Alla inlägg den 21 december 2009

Av Pauline Eriksson - 21 december 2009 21:17

Det blev uteritt i snön för mig och Emmy ikväll men herregud va kallt det var, -15 grader stod det på min termometer  det kändes som om kinderna förfrös.

Både Emmy och jag klippte löstagbara snösulor av glasspaketer för glatta livet igår och det verkar som om det funkar bra. Farax hade superbra fäste med broddarna och inga klampar alls, Alfred halkade lite med bakfötterna men inga klampar. Även att det var svinkallt så var det mysigt framförallt när vi galopperade och då fick Farax luft under vingarna och tyckte att det va jättehärligt och sen låg han på hela vägen hem.. Vi ska försöka ge oss ut på en lite längre tur imon och hoppas att det inte är riktigt så kallt som ikväll.


Syrran skickade lite bilder som hon tog i helgen på hundarna och Hugo.


Söta små grisar  hihihi


Isak älskar verkligen snön och ser ut som en unghund igen... min lille älskling


Lusifer fullt påklädd och gillar sina fina små skor som håller hans nakna tassar varma... det är min mamma som syr alla hans kläder och den hunden har en hel garderob med olika dräkter.

    


Lucifers helbror Jockii som har fått all päls behvöver bara ett täcke för att hålla ryggen varm..

    


Hugo är oxå ett stort "fan" av snön och jag är jätteledsen att jag inte kunde komma dit denna helgen och åka i pulkabacken. Hoppas snön ligger kvar till Julhelgen för då ska vi minsann leka  

 


Nu är det verkligen nära till Julafton och det ska bli sååå mysigt att bara vara, eventuellt få Faraxen vila några dagar men man vet aldrig om man blir ridsugen. Jag blir gärna rastlös även att jag nu tycker att det ska bli skönt att bara inte göra någonting så brukar det ändå sluta i att jag blir rastlös och måste hitta på nåt  ...


Jaha nu var det kvällen igen och snart dags att sova  God Natt

      

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards