Alla inlägg den 13 december 2009

Av Pauline Eriksson - 13 december 2009 20:09

Ikväll fick Farax svettas lite på ridpasset i ridhuset, efter uppvärmningen blev det galopp för hela slanten. Tränade en del förvänd galopp och det är väldigt jobbigt men han är helt fantastiskt stabil nu och kan gå på böjt spår i form hur lätt som helst, efter att ha skrittat en stund körde vi massa byten både på böjt och rakt spår och dem sista satt som en smäck  .


I morse efter att jag hade släppt ut hästarna hämtade Emmy och jag 2 släplass med hö så nu klara vi oss till nästa år...skönt... Sen var det bara för mig att köra till Sandra och hennes häst Lucki för ett träningspass. Idag hade vi bestämt att vi skulle lasta på henne på transporten, när Sandra köpte Lucki och skulle hämta henne så gick hon över bommen i transporten och klättrade ut genom fråntutlastaren över bommen. En väldigt traumatisk händelse så nu gäller det att gå varligt fram och försöka få henne att känna sig lugn och trygg i transporten.


Lucki ville inte först gå in utan kastade sig till sidan och när jag satte press på henne så reste hon sig vilket är hennes sätt att försöka komma undan obehagliga situationer och då bli hon lätt i framänden.

 

Sakta men säkert förstod Lucki att hon skulle stå rakt och tänka framåt


Inte helt säker på att hon kan lite på mig

 

Men Lucki är en väldigt känslig och lättpåverkad häst (på både gott och ont) så trotts henne traumatiska upplevelser i transporter så följde hon till slut med in.


Var ganska stressad inne i transporten men efter att ha lastat på och av henne ett antal gånger så avslutade vi när hon var lugn och stod med lågt huvud och tuggade välmående. Säkert hennes första positiva upplevelse i en transport.  

 


Efter träningen med Sandra och Lucki så var jag och handlade och hann även med att hitta en julklapp till syrran, hihi,, så nu Petra kan du allt vara lite nyfiken för jag kom på nåt jättebra och du kan aldrig gissa vad  . Det är bara tråkigt för jag vet att du inte är sådär nyfiken som jag är när det gäller julklappar men du kan väl ialla fall låtsas??


Imorgon är det jobb igen och jag ska återigen följa med och montera krypgrundsavfuktare med en kollega så jag kommer att ligga under ett hus hela dagen  


God Natt             

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards