Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Lämnat jackor för brodyr

Av Pauline Eriksson - 28 mars 2010 14:53

Bilen är märkt med "The Fabulous Farax", vi har tryckt upp kepsar och t-shirtar och idag har jag även lämnat in 2 jackor (en till mig och en till syrran) för brodyr med denna fantastiska lilla hästs namn. Jag är så stolt ägare till Farax så jag skulle kunna skriva det på himlen och vill att alla ska veta vilken underbar ponny han är  .



I fredags blev det precis som jag skrev i torsdags ett hårt pass i ridhuset med fokus på galoppombyten som inte riktigt har funkat som jag hade hoppats på efter vinterträningen. Så nu gäller det att fixa till dem, och i fredags blev jag riktigt nöjd till slut men visst det tog en stund och Ruxen var rejält svettig. Det blev en lång stunds omhändertagande efter och på morgonen i lördags så hängde jag med Emmy och Chris på en skogsrunda för att han inte skulle stelna till i sina leder.


Idag har jag varit i Nättraby hos familjen Thoresson och tränat härliga lilla "Lollipop", det var lastning på schemat och det gick bra, lite stressad när vi stängde in henne så vi väntar till nästa gång med att köra en sväng. Hon har ju inte varit inne i transporten sen i höstas och innan dess har hon inte alls velat gå in så det är bättre att ta det lugnt så hon får positiva och trygga upplevelser av transporten.


I kväll blir det en kort trailpass med Farax och lite lugnare tempo för att sen få en vilodag i morgon. Men först ska jag städa bilen inför nästa helgs tripp, syrran gillar inte att bilen är skitig när vi ska iväg. Jag är väl inte den som gnuggar sönder bilen vare sig utvändigt eller invändigt och syrran samt mamma är så himla pedanta med sina bilar och tycker att jag är en "slarvmaja"  .


Simma lugn i trafiken

 
 
Ingen bild

petra

28 mars 2010 21:56

Det var ju skönt att jag slapp städa den denna gången;-)

Kram Syster

 
Pauline

Pauline

29 mars 2010 07:39

Tja, man får väl göra sig till ibland...ler...
/Slarvmajan

http://farax.bloggagratis.se

 
folkesson

folkesson

30 mars 2010 21:28

Hej Paulin


Önskar dig lycka till på tävlingarna i Bökeberg, hoppas att det går bra.

// Gittan

http://syrakusa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards