Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Pauline Eriksson - 30 mars 2010 21:08

Efter att ha letat fram min bruna häst ur lerinpackningen som han nu verkar ha som daglig verkasamhet begav Vi oss upp till Rosenhomsskogarna. Det blev westernsadeln och det tredelade stångbettet för idag tänkte jag minsann rida dressyr på grusvägarna. Först var han hur pigg som helst, på gränsen till "oredig", frustade som en drake och var tittig på allt som rörde sig men efter att har talat om för honom att han var tvungen att skärpa sig så tog han det på allvar.


På god väg fram ur leran, härligt att stå ute i solen och rykta  


Ganska nöjd med att få ryktmassage i över en halvtimme, så det blir väl samma visa imorgon  .


När jag tillslut hade fått kontakt med Faraxen så blev ridpasset ganska givande med en hel del galoppombyten och några som blev rikigt bäriga, mjuka och fina. På slutet red vi förbi några livliga militärer och då kom draken tillbaka en stund men vi avslutade med några mindre ansträngande, mjukgörande övningar.


Imorgon efter jobbet ska jag lämna bilen på service, byta till sommardäck och hämta ut hästtransporten, så jag vet inte hur jag ska hinna rida men målet är ett kortare pass i ridhuset. Får se om jag får ihopa det.


Hej hopp så länge

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards