Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Pauline Eriksson - 4 mars 2010 19:35

Vi är så förberedda som man kan vara efter en vintervila med en massa bus och styrketräning i snön och det känns bara kul att det sätter igång. Lördagens tävling blir en koll på hur vid ligger till formmässigt och det är lite lagom svåra mönster att börja med.


En glad nyhet är att det blir fler från min westernklubb som ska till Bökeberg och tävla i helgen, alltid kul när det är folk från hemmaplan på plats  


I tisdags kväll tränade vi på att rida rakt, stanna och backa rakt, vilket är lättare sagt en gjort och vi hade jättesvårt att få till det. Men det passet gav faktiskt resultat för ikväll när jag bara skulle känna igenom honom och framför allt fokusera på att rida på enhandsfattning så gick det riktigt bra.


Lite spänd var han när jag la fram några bommar men det kommer nog även lite efter att jag har hopptränat i vinter. Någon mer hoppträning blir det förmodligen inte eftersom tävlingsäsongen är så tidig detta året, så målet med att hoppa 1,10 uppsutten får nog vänta till hösten . Gilla inte riktigt när jag inte når dem mål jag sätter upp men jag känner att jag måste prioritera western om vi nu ska ha nån chans alls i SM och EM i sommar.


Igår kväll blev det ett skrittpass tillsammans med Emmy och Alfred, härligt att Emmy är hemma nu är ordningen återställd.


Fint kort på Emmy i tävlingsmundering


Har inte tagit så mycket kort på Farax sista tiden men Syrran kommer garanterat ta en massa med sin systemkamera på Lördag och så får jag helt enkelt bättra mig. Det gäller även bloggandet som inte har varit så intensivt sista tiden men det kommer igång det oxå nu när tävlingarna börjar.


Imorgon vilar Farax sig i form för Hugo fyller fem år så det blir först på eftermiddagen lek i badhus och på kvällen fika hos mamma och pappa.


Kramis



Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards