Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Pauline Eriksson - 1 mars 2010 06:52

Det är något jag ofta drabbas av och igår fick jag nog en släng av det när jag skulle träna Trail  . Blev lite lätt irriterad när Faraxen inte riktigt ville som jag och som tur var så va även Emmy i ridhuset. Skulle nämligen sidepassa över lite bommar och Farax hade totalglömt hur man gör detta och skulle bara driva frammåt så fort jag inte höll i honom och när jag började bli arg på honom, för att han efter femtielfte gången fick chansen och fortfarande drev framåt i stället för åt sidan, så tyckte Emmy att jag skulle göra nåt annat för att bryta spänningen och sen gå på övningen igen. Travade runt lite och tog en galopp och sen gick jag bara fram och bad om sidepass och då bara gled han fint i sidled, så det va ett bra tips från Emmy.


Träningsverk har jag haft efter Lördagens cirkelfys, för det var nya övningar och nya muskler som jag tydligen inte har använt förut. Ikväll blir det step/styrka pass och Faraxen ska få en vilodag.


Igår eftermiddag var jag, Sussan och Karin hos Gittan och fikade, det blev som vanligt mycket trevligt och en massa hästsnack. Vi var rörande överräns om att vi längtar till sommarens härliga hästäventyr.


"Pantertanterna"  Sussan, Gittan & Karin, påväg till spa på Öland i höstas

  


Kramis

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards