Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Pauline Eriksson - 7 mars 2010 18:23

Igår tog vi oss igenom årets första tävling, det var tidigt, kallt men hur kul som helst att vara igång igen.


Vi började resan kl 8:30, hade hyrt en transport eftersom min är insnöad och avsaknad av vinterdäck och Farax tyckte att det va lite konstigt. Så när jag skulle skicka på honom så gick han in halvvägs men tyckte att det luktade lite konstigt och backade osäkert ut igen men när jag bara gick före så var det inga problem.

Väl nere i Bökeberg så möttes vi direkt av trevliga människor, det är lite kul nu för man lär ju känna en del folk när man återkommer till samma ställe.


Det var ganska många bra ekipage och dem flesta som var där är sånna som tävla ganska mycket och ville väl precis som en annan känna av hästarna inför sommaren.


Min eviga syster och Farax försteskötare (Petra) var naturligtvis med.


Farax är trygg med Petra och kände direkt att han kunde göra lite som han själv ville  .


Uppvärmningen kändes sådär bra inför trailen, Farax kändes framtung och stel i bakpartiet. Var dock väldigt nöjd med Trailen förutom att vi hade 7 islag (alldeles för många på en sån lätt bana  ) så var vi "nollade" i bedömningen och vi var dem ända som var det. Men eftersom vi hade så många islag så blev vi 6:a, men som sagt vi hade en härlig känsla på banan.


Sen blev det en ganska lång väntan (kall sådan  ) till nästa klass som var Western Riding, det var svårt att rida fram till den klassen eftersom det va många på framridningsbanan. Det blev en ganska krokigt mönster men vi tog oss igenom det och eftersom vi endast var 2 st ekipage så vann vi den klassen, lite tråkigt att det inte är fler som rider den klassen.


Nästan direkt efter så var det sista klassen Western Horsemanchip och då började Faraxen bli sur och arg, troligtvis trött och lite ont i ryggen efter att ha haft mig på ryggen ett antal timmar. Försökte inte göra han mer sur utan var bara lätt på handen och vi fick till ett ganska bra mönster, det var oxå väldigt enkelt och ridvägarna blev avgörande vilket vi fick till bra och blev 2:a i den klassen  .


När vi skulle hämta prisrosetterna så fick jag även mitt fina pris (buckla) från förra säsongen och ett täcke, och vi var väldigt nöjda med dagen.


Inte så illa pinkat av en stor arab...ler...


Det kommer lite tävlingsbilder senare i veckan när syrran har skickat dem till mig. Nästa tävling ser vi redan fram emot och den blir i Påskhelgen.


Måste även berätta om vår trevliga fredag som jag, syster och Hugo hade, jag slutade jobbet lite tidigare och då åkte vi till Badhuset i Olofström. Förrutom att vi fick punktering på vägen dit så hade vi väldigt roligt och vi badade tills vi såg ut som russin.


Äntligen framme tyckte Hugo som var ivrig att hoppa i plurret


Väldigt roliga rutchikanor hade dem... eller hur Petra  


Nöjd med dagen


Ikväll har Emmy och jag varit ute i skogen med pojkarna och det var en härlig avslutning på helgen samt fick jag strecha ur Farax rejält och han var som sagt lite stel i bakbenen så jag får nog jobba lite med dem.


Det blev ett långt "blogg" idag men så är det med händelserika helger.


Kramis så höres vi nästa vecka           

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards