Alla inlägg under oktober 2009

Av Pauline Eriksson - 9 oktober 2009 22:12

Precis hemkommen från hockeymatch tillsammans med arbetskamrater, väldigt trevligt fast jag inte är sådär intresserad av hockey så är det kul när Karskrona spelar. Framför allt när dem möter Mörrum eftersom några på jobbet håller på dem och vi andra på Karlskrona, ikväll slutade det till slut 3-2 till Karlskrona efter en ganska spretig men väldigt spännande match. Några fortsatte in till puben men jag har åkt på en liten förkylning så jag bangade ur. Har hört att min chef har hittat hit till min blogg så nu får man hålla koll på vad jag skriverTyst, enligt säker källa har han den i sina favoriter, kan ju i och för sig vara bra om han är lite intresserad om jag nu ska till EM i Österike nästa år så skulle det passa fint med lite sponsringFlört.


Min Farax och jag hade det lite mysigt i skogen i går tillsammans med Ylva och Tex eftersom det blev ett ganska hårt pass i onsdags och idag fick han en vilodag till. Imorgon har jag och Emmy bestämt att rida ut på morgonen för sen ska jag hem till mor och far, vi ska gå en runda på den lokala marknaden i Holmsjö.


Proppen till tävlingen på Halloweenhelgen har kommit ut och blev lite förvånad när jag såg att mina klasser låg på torsdagenRynkar på näsan, hade räknat med att dem skulle gå på lördagen eller söndagen så nu gäller det att man får en semesterdag till. Måste ju dit och försöka behålla ledningen i cupen och ta hem vinsten.


Blev lite orolig i veckan när Farax hostade till både på kvällen och sen även på morgonen, kändes som att hans dåliga luftrör skulle börja spöka igen. Började direkt blöta höet och försöker hålla öppet i stallet så mycket som möjligt, Anita som vi hyr av vill av någon anledning bomma igen hela stallet på nätterna och det blir väldigt varmt och fuktigt när det står 20 hästar inneSkrikandes, inte bra för min Prins. Har inte hört flera host (peppa peppa) så det är bara att hålla tummarna så vi får åka till skåne och göra sista tävlingen.


Nu börjar det bli reflextider när man ska ut på vägarna och rida.

  

Av Pauline Eriksson - 5 oktober 2009 19:11

Farax minsta skötare Yenna är väldigt förtjust i att rida och brukar som Ni vet få göra det på "lille" FaraxGlad.

Yenna började efter sommaren förskolan och den skolan ligger endast några kilometer från gården som vi bor på och vid ett svagt ögonblick lovade jag Yenna att Farax skulle komma och hämta henne i skolan nån dag. Jag tänker ju inte bli anklagad för att inte hålla det jag lovar så idag överraskade jag och mamma Tina henne med att göra just det.


Yenna på Farax utanför hennes skola (superstolt)

  


Bättre, roligare och finare buss får man nog leta efter.


Mamma Tina fick bära skolväskan och jympapåsen.

  


Farax undrar nog var nästa konstighet blir som hans matte hittar påObestämd

Imorgon får Prinsen en vilodag det är han som vanligt väl värd eftersom han alltid ställer upp och aldrig klagar.

Kramiz

Av Pauline Eriksson - 4 oktober 2009 21:45

Fortsatt ruskigt, blåsigt och regnigt väder, så idag har jag passat på att stänga in mig i lägenheten halva dagen och bara legat i soffan och kollat på tv. Det var länge sedan jag hade en sådan dag, skulle haft unghästträning hos familjen Thoresson men ställde in den, dumt att försöka lära en unghäst något i denna blåst.


Istället tog jag och Tina en prommenad innan jag tog tag i mockandet för att sedan ta in pållarna.

Senare på kvällen löshoppade vi hästarna, jag med Farax, Emmy med Alfred och Ylva med Tex (nya privathästen i stallet) och det gick toppen. Det var första gången Farax riktig sög mot hindrena och han hade en helt ny attityd, det var verkligen kul att se. Han har liksom inte haft nån bjudning tidigare utan precis innan hindret nästan motat, det kan ha att göra med att hon som hoppade in honom (typ jagObestämd) var rädd för att hoppa. Jag har liksom inte tyckt att det varit nåt för mig, tills jag flyttade till Västeråkra och träffade Emmy som tyckte att jag hade världens hopphäst. Hon pressade mig och det tog väl 1,5 år innan jag vågade testa, och först lånade jag en hoppsadel av en annan i stallet för att sen byta in min dressyrsadel till en ren hoppsadel. Det var väldigt läskigt i början och tyckte att 50 cm va högt men efter några gånger började det bli lite kul och förra hösten lossnade det för mig riktigt ordentligt. Kände att jag verkligen ville hoppträna och tom uppmanade Emmy att höja och på vintern hoppade vi några gånger 1 meter vilket känns helt overkligt för att vara mig. Vi avslutade hoppträningen i mars med att vara med på klubbmästerskapet som vi helt otippat vann, vi var ju inte precis snabbast men den enda som hade dubbel nollaSkrattande. Räknade bakåt och funderade på när jag hopptävlade senast och det var ganska skrämmande när jag kom fram till att det var ca 18 år sedan(hur gammal är jag egentligenFörvånad) men ganska kul eftersom det var en häst som hette Oman och det var just här på Västeråkra.  Så nu måste vi börja träna inför att behålla denna titel...ler... och sen tycker både jag och Farax att det är kul med lite omväxlande aktiviteter. Har tänkt att vänta med att hoppa uppsutten till efter sista tävlingen (Bökeberg Halloween) men lite löshoppning är bra att börja med så han får upp självförtroendet.

 

Hoppla westernhästenTyst

hopp klubbtävlning  


Nu är det sovatime, jobbadag imon som vanligt. God Natt

Av Pauline Eriksson - 3 oktober 2009 10:43

Precis nu gick strömmen..Förvånad

En sån här dag är det faktiskt väldigt skönt att ha ridhus på gården, men Helen (en annan privatryttare i stallet) va riktig rolig när hon kom upp i ridhuset i morse och lät förvånad när hon frågade: Är inte du ute i skogen och rider, det regnar ju...hahaha.. hon tycker att jag är lite sådär galen ibland när jag ger mig ut i ur och skur.

Skulle hållt träning nu men Gittan, Karin och jag var rörande överräns om att vi kunde skjuta på det till en annan dag, så istället tänkte jag åka till stan och se om jag kunde hitta nån ny klädtrasa. Tina, Petra, jag och några andra tänkte gå ut på krogen ikväll och svänga "våra lurviga", och det hade varit kul att ha nåt nyttFoten i munnen.

Tidigare i veckan köpte jag ett nytt täckte till Prinsen och det kom verkligen till pass idag, ett regntäcke med hög hals och flis, det andra som jag har är lite demolerat av en viss hagkompis "Alfred".. hihi men jag får väl erkänna ,eftersom Emmy (Alfreds ägare) brukar vara inne och läsa här, att min ponny oxå brukar bita sönder Alfreds täckeTyst.

Lev väl, men idag behövs inga solbrillorCool

  

Av Pauline Eriksson - 2 oktober 2009 19:08

Nä men visst har jag varit lite trött denna helgen men efter den urladdningen vi hade förra helgen så kanske det inte är så konstigt. Annars gillar jag när det blir lite kallt och man få ta på sig mössa och halsduk och krypa ner i soffan med lite te på kvällen och sen blir ju luften så klar och härlig.

Helt otroligt men Farax har varit "pigga Allan" denna veckan och förutom lite stela bogar som jag har börjat massera upp så känns han otroligt fräsch (peppa peppa). När jag släpper ut Farax och Alfred på morgnarna så kan man tro att dem inte setts på flera veckor för dem drar iväg i en väldans fart och kör en vild lek av nåt slag..hm..

Vi den här tiden skulle man kunna tro att jag har blivit lite mätt på ridandet efter en tävlings och träningssäsong som denna, men det känns som om att jag skulle kunna ha en häst till, så kul är det att rida nu. Kanske för att det har gått så bra och nu kan jag nästan inte bärja mig inför nästa tävling på Bökeberg som är halloween helgen och som sagt innan så leder vi All breeds cupen och det hade ju varit roligt att vinna denTyst. Då ska jag minsann skicka in Farax till Årets Western Arab det hade han varit värd tycker jag, men visst det finns andra "väldigt duktiga" kandidater som det också har gått väldigt bra för denna säsongen.

Arabsportsföreningen och Svenska arabhästföreningen har uppmärksammat att vi var så många arabhästar som bärjade medaljer på SM:et förra helgen och det är ju väldigt roligt. Det hade varit spännande om dem skulle börja prata om landslag inför EM nästa år, det är ju lite av ett toppmål som hade varit otroligt att få uppleva, men men vi får väl se.Oskyldig


Mosters gullunge Hugo! se kommentar i förra inlägget...ler...

han kommer med så himla roliga uttryck.

  


I tisdags vilade Farax, i Onsdags skrittade jag lite barbacka, igår red jag ut med Emmy och Tove och ikväll red vi ut med Elina på sin häst Ida och kära nån vilken fart det är på hästen. Imorgon blir det ett kort pass i ridhuset på morgonen innan han får gå ut i hagen för sen ska jag till min vän Gittan för att hjälpa henne inför klubbens nästa tävling som är klubbmästerskapet och sen blir det kanske träning med Karins lilla fina islandshäst "Robbin". Det är dags att rida in den lilla tjejen nu och Karin har bett mig om lite hjälp och det ska bli kul.

Måste tacka än en gång alla som stöttade och hejade på mig och Farax i helgen och för alla snälla och fina inlägg som Vi har fått ,TACK SNÄLLAKyss

Höres en annan dag för nu har Tina satt på kaffe...mums..

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards