Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Pauline Eriksson - 11 oktober 2009 19:55

Här kan ni se när Farax löshoppar ikväll


Det var ju synd att Sverige förlorade mot Danmark, såg det på nyheterna i morse och tänkte för mig själv att det var tur jag inte såg den matchenFlört. Nu blir nog syrran lite upprörd..hehe.. hon är så fantastiskt intresserad av fotboll och hon kan nog inte förstå att jag inte såg denna viktiga match igår. Jag förstår inte denna agresivitet som det blir runt lagsporter som fotboll och hockey, det är inte klokt att folk går ut och slåss och beter sig som idioter om det inte har gått som man tänkt sig.

Tacka vet jag arbete med djuren eller egenträning, är nog ingen lagsportare utan är nog bättre på att sporra mig själv och framför allt kan man bara skylla på sig själv om det inte gick som man tänkt sig.


Ikväll löshoppade jag och Emmy våra små hästar och Elina var snäll nog att filma med min digitalkamera. Jag trodde att det bara skulle vara att lägga in den lilla filmsnutten direkt i bloggen, men så lätt verkar det inte vara (vad jag kunde luska ut ialla fallObestämd). Istället gav jag mig på att försöka lägga in det via YouTube och helt otroligt men jag lyckades med det, så istället för att jag endast ville visa en lite film för Er som läser denna blogg så kan nu hela världen se min häst löshoppaTyst. Ja nog om min tekniska sida som är nästan obefintlig.

Löshoppningen gick sådär, vi hoppade från andra hållet ikväll och det verkar som att han har lite svårare för det och sen kom han fel en gång och rev det andra hindret. Sen när vi la upp det på 85 så blev han osäker och stannade för det andra och blev genast "räddhare", han är så rolig, man kan verkligen läsa den hästens utryck "han är så tydlig". Vi lät han gå några gånger på 85 och när han hade fin bjudning så var vi nöjda och det är sista rundan som ni ser ovan.


Igår var Emmy och jag ute på en riktigt härlig ridtur och vi lät hästarna riktigt sträcka ut och även busa lite och det var uppskattat.

Skrev ju i förra inlägget att min chef hade hittat min blogg och han hade även hittat min Gästbok och det visste jag inte ens själv att jag hadeSkrattande, och där hade han skrivit det första inlägget. Så nu när jag vet att jag har en gästbok på bloggen så tänkte jag berätta det för Er oxå och välkomna er att göra inlägg, skapa diskussioner och ja Ni vet allt man kan göra på en Gästbok...


Äntligen måndag igen så man får gå till jobbet, det är ju så svårt att veta vad man ska göra av all tid på helgen (eller inte)Oskyldig. Nä, tänk om man hade 24 timmar per dygn ialla fall på lördagen och söndagen, det hade gjort en hel del. Jag har åtminstonne hunnit städa lite i lägenheten och vara lite social med med familjen denna helgen.

Synes och Höres nästa vecka...Cool

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards