Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Farax känns toppen

Av Pauline Eriksson - 19 september 2009 11:31

Hej Allihopa, hade tänkt blogga varje dag nu inför SM men det hinns inte med.

I tordags var jag som sagt att jag skulle hemma hos mina föräldrar och hade glasskalas för Isak och han va så lycklig med glass runt hela munnenSkrattande. Hade tyvärr inte kameran framme men lägger ut ett annat fint kort (dock lite yngre).

Isak     


Det känns nästan oroväckande bra med Farax, vi har nu blivit tvungna att stalla in eftersom det är typ 2-3 plusgrader på natten och det blir frost i gräset vilket inte är så bra att dem tuggar i sig. Det är ganska skönt att veta att han är inne på natten men samtidigt lite orolig för att luftrören ska börja spöka som förra året. Nu är det ju bara 5 dagar kvar innan vi ska åka så håll tummarna.

Ridningen har gått kanon dem sista dagarna, både i torsdags och igår red jag pass i ridhuset/paddocken och han känns bra. I torsdags gjorde vi mycket galoppombyten och dem satte vi galant, vi börja nästan bli stabila på galoppombyten i vart annat steg, inte helt kontrollerat än så länge men inte långt borta. Det måste ju vara ganska bra för ett par som jag och Ruxen som tampat oss igenom alla sjukdomar och skadorTyst.

Igår kväll när jag var iväg så passade Tina och hennes dotter Yenna (Farax minsta skötare) på att borsta och mysa med Ruxen och sen hade Yenna fått skritta en runda barbacka, det tyckte nog Farax va lite mysigt.

Farax o Yenna        


Imorse sadlade jag redan kl 8 och skrittade en runda på 45 min, kände att det var ganska lagom efter 2 ganska hårda dagar och sen satte jag igång och skura hans box och fönster så han har det fint nu inför vintern.

Imorgon blir det genralpass på ridbanan i Johannishus och då kommer min manager/groom "Petra" med sina vakande ögon så då gäller det att skärpa till sig...ler...Cool 

Försöker återkomma i morgon om hur generalpasset gick. Kramis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards