Alla inlägg den 16 september 2009

Av Pauline Eriksson - 16 september 2009 21:14

  

Det är verkligen underbart höstväder med mycket sol, men i morse var det endast 4 grader så det va nästan lite vinterkyligt när jag stod och fodrade Farax utanför hagen. Är lite kluven om det är dags att stalla in eller inte eftersom han började hosta förra året när vi stallade in och att det höll i sig så länge så är jag lite rädd att han blivit överkänslig som han är med allt annat. Det är ju endast en vecka tills vi ska till SM och man vill ju inte förrändra för mycket, helt ärligt är jag supernojig över att han ska bli sjuk, halt eller nåt annat som gör att vi inte kan åkaOskyldig. Sen är jag mega nervös och stressa upp mig för allt möjligt just nu, sa till Emmy ikväll att jag skulle behöva lite av hennes lugn just nu.

Inatt är ialla fall Farax och kompisen Alfred inne eftersom vi var ute och red sent (se ovan) och det kändes som att dem kunde behöva sova i spånen inatt. Det var en härlig uteritt och vi skrittade faktiskt ganska mycket annars brukar det vara mest galopp när vi är ute i skogen tillsammans. Det är ju så roligt att rida fort,Tyst hahaha det hade nog ingen trott att jag skulle säga för några år sedan, men jag har börjat släppa mitt lilla "kontrollfreek" mer och mer och bara köra på. Det är tack vare Emmy, hon har sett till att jag har börjat hoppa och rida som en galning ute i skogen, men jag har nog kanske påverkat henne att bli lite mer noggrann..

Som ni kanske såg så fick jag ett inlägg från Axas (Farax mamma) nya ägare och jag blev jätteglad och väntar spänt på att hon ska skicka ett mail och berätta om hur Axa har det. Axa såldes till Västerås för ca 6 år sedan och för ca ett halv år sedan fick vi reda på att dem inte kunde ha kvar henne och jag bara kände att hade jag haft egen gård så hade jag inte tvekat en sekund att ta hem henne. Axa ägdes av min kompis Karin och när jag förstod att hon skulle betäcka Axa så kände jag att det var min chans att få vara med från början. Eftersom jag hade bestämt mig för att jag ville ha en hings/vallack så sa jag till Karin att bli den ett hingsföl så ville jag absolut köpa fölet. Vi blev tillslut så säkra (hoppades) på att det skulle bli en hingst att vi till och med hade kommit på hans namn och det skulle passa inför framtidens stora tävlingar hahahaha, va roligt vi hade när vi satt där och slog i den där engelska ordboken för att komma på ett storslaget namn. På min 19-års dag så sa Karin att inatt är det nog dags så jag bestämde mig för att sova över och vi turades om att vaka hela natten och hennes man PO skulle ta tidigt morgonpass så ca kl 5 kom PO inspringandes och sa att det hade kommit en fölunge. Karin och jag nästan flög ner till stallet och jag sa "har den en snopp" har den en snopp"Flört JAAA!!!! det har han säger Karin, och så hade min fina Farax kommit till livet. Det var verkligen en jätterolig tid när Farax var föl och jag hade väldigt mycket nytta av Axa eftersom hon var väldigt vältränad och inte hade några olater, förutom att hon lärde Farax att vatten ska man undvika om man kan och det gör han fortfarande (hihi). Vi var ute och gick tillsammans med dem, lastade dem på transporten och där vi hade dem på sommarbete red Jag och Karin på Axa och Karins vallack Gösta och då sprang Farax lös och busade villt. Jag red Axa ganska mycket de 2 första åren och hon är verkligen en toppenhäst, därför är det skönt att veta att hon har fått en ny ägare som tar hand om henne.

Ha de

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards