Alla inlägg den 28 september 2009

Av Pauline Eriksson - 28 september 2009 22:01

Denna dagen har varit sååå himla lååång, traglade mig igenom jobbet och när jag kom hem så var det bara att ta tag i uppackandet av transporten och bilen som jag bara lämnade igår kväll. Som tur var kom Tina och frågade om jag ville ha middag och det va skönt att slippa ställa mig och laga mat. Efter maten gick vi en runda med Farax och sen strechade och masserade jag hela hans trötta kropp, han gäspade och himlade med ögonen och verkade gilla det.


Helgens medaljskörd (2st silver) helt klart över förväntan.


Resan började i torsdags, Vi (Jag, Farax och naturligtvis Petra) körde från gården 10:30 med fullpackad bil och transport och med glada humör. 4 timmar senare anlände vi till Stora Bråareds ridcenter i Mullsjö, kanske inte den bästa anläggningen för att arrangera ett SM, trångt och stenigt på stallplan och inte det bästa underlaget på ridbanan. Men så trevliga, hjälpsamma och glada människor, funktionärer, arrangörer och ryttare gjorde att det inte gjorde något..

Farax var lite orolig när vi skulle stänga in han i de uppsatta stallarna som hade presseningar som tak och det blåste väldigt mycket och det gillade han inte alls. kändes sådär att behöva lämna honom där när vi skulle köra till campingen där vi hade hyrt stuga, men vi träffade två supertrevliga tjejer som kom ifrån Sundsvall och dem lovade att hålla ett extra öga på min Prins så då kändes det bättre att lämna honom.


På fredagen började kvalen, det var inte jättemånga deltagare men bra nivå på både ryttare och hästar. Helt otipat så "vann" Vi eller hade högst poäng i trailkvalet och det var hur kul som helst. De andra kvalen Pleasure, Horsemanship och Versitilen gick också bra. Tina och Magnus kom upp till Mullsjö sent på kvällen och bodde över i vår stuga för att stanna hela helgen och heja på oss.


Bilder från trailkvalet på fredagen

    


Hihihi här ser ni Farax när han står och läser på mönsterna.

  


På lördagen började morgonen med kvalet i Western Riding som jag hoppades mest på, och vi fick till en väldigt bra ritt och speakern sa efter att Farax verkligen är "Fabulous"Cool. Jag blev så himla nervös inför finalen som var efter lunch. Det kanske inte blev riktigt en så bra ritt som i kvalet men det räckte till en silvermedalj och "shit" va glad jag blev, och vilken underbar hejaklack jag hade, helt klart den största. STORT TACK till Tina, Magnus och Emmy, Gittan, Sussan och Karin (kört upp över dagen) som hade kommit för att heja på mig och Farax och ETT EXTRA STORT TACK till Syrran som är mitt och Farax stora stöd och gör tävlingarna över huvud taget möjliga.

På lördags eftermiddagen var det final i Horsemanship och där kämpade vi oss till en fin femteplacering i bra konkurrens. Trötta och glada åkte Tina, Magnus, Petra och jag till Mullsjö Pizzeria och firade med en väldigt god pizza och på kvällen blev det ett par glas vin i Stugan.Tyst


Prisutdelning SM-final Western Riding

  


Att ladda om inför söndagen kändes tufft efter en toppendag som lördagen, det började med trailfinalen och det var en väldigt svår bana. Vi gjorde det bästa vi kunde men hade svårt att få plats och hade flera avbrott och för många islag i bommar och slutade på en 9:de plats (mycket nöjd med det). Efter lunch var det final i pleasuren och där hade vi inte en chans, blev inte placerade (inte vår starkaste gren). På eftermiddagen var den sista finalen Western Versitail som är en kombinerad gren av W.Riding, Trail och Reining, svårt men väldigt roligt att rida. Alla var trötta både ryttare och hästar men jag var ändå förvånad över att Farax kändes så fin som han gjorde förutom stela bogpartier. Vi gick in och gjorde en helt okej ritt med ett par för många islag i traildelen och något sena galoppombyten men det räckte gott och väl till silvermedaljen och jag tror inte man kan vara gladare än vad jag var. Och min kära syster höll nästan på att få hjärtinfarkt på läcktarenSkrattande.

Sen väntade den 4 timmar långa resan hem, men klaga det gjorde vi inte framför allt inte efter att vi hade pratat med dem från Gotland som inte skulle vara hemma förräns på tisdag (imorgon).


Fikapaus: jag, Magnus, Tina och Petra bakom kameran

  


Fotografering efter Finalen i Western Versitil (Farax är mallig och posar fint)

  


Helt otrolig helg när jag tänker tillbaka och känner mig så otroligt ödmjuk över att äga en så fantastisk häst som Farax, hjärtat nästan började blöda efter sista finalen för att han ställt upp helt utan det minsta motstånd hela helgen och hela tiden med glimten i ögat.

TACK FARAX DU ÄR VERKLIGEN "FABULOUS" och ETT LIKA STORT TACK TILL DIG PETRA.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards