Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Pauline Eriksson - 4 mars 2012 20:11

Nu är vintern över så det blev dags att byta bild och färg här på sidan och just nu är jag inne en hel del på lila, svärmor har precis sytt klart mina nya gardiner som oxå är lila i badrummet och det blev superbra  


Idag har jag varit lite sliten (ont i håret/huvudet)   efter pubkväll i byn med nya trevliga bekantskaper, Henke hade jouren så jag hade chaufför vilket inte är fel ibland.


I fredags kväll blev det ett mindre pass i paddocken med Farax och han kändes fin och igår red vi 1,5 tim i skogen vilket var härligt i klart och soligt väder. Tävlingstarmen börja suga rejält och jag måste snart bestämma mig om vi ska åka till Bökeberg i maj eller hur vi ska lägga upp denna säsong.

Tanken är ju att vi även ska ut med Zirocco på nån utställning för att se om han är nåt att ha som hingst och jag har beställt en showgrimma som kommer i början av nästa vecka.

 

Här ser ni ett par foton på Ziroccos vackra mamma Lekiliza.


  


Idag har Zirocco provat transportskydden för första gången och han var måttligt imponerad av detta och när dem kasade ner på hoven så blev han riktigt irriterad och sparkade i marken bestämt...hihi.

Sen longerade jag honom en stund och han fick ett av sina vanliga spel och visade upp en stor variation av krumbukter vilket gjorde att han blev svettig och fick spolas av för att sen stå i boxen och torka. Samtidigt kom Gittan med Kusan och detta var så väldans intressant tyckte Zirocco, ett sto på gården är aldrig fel i hans värld numera när han förstått att han är hingst.


Jag red Kusan först och har tappat väldigt mycket efter att ha fått ett föl så det behövs mycket träning för att bygga styrka och få henne mjuk i bogarna men det blev goda resultat med lite lirkande. Mycket sitts och ben behövs för att hålla ihop den lilla hästen men Kusan och Gittan kämpade väl och efter ridningen blev det svampmackor och fika...mums... Oj va hungrig man blir när man är bakis.


Gittan och Kusan för några år sedan i fin form och nu är dem fast beslutna att komma dit igen

    

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards