Alla inlägg under augusti 2011

Av Pauline Eriksson - 9 augusti 2011 07:06

Igår kväll fick vi verkligen känna på vädrets makter när jag och Henke skulle rida ut i skogen. Det var hur härligt väder som helst hela kvällen och jag hade tränat både Lillen och Zirocco, sen skulle vi rida ut en lite sväng med Migge och Farax.

Vi kom endast nån kilometet hemifrån när vi tittade bakom oss så var det precis kolsvart på himlen och man kände verkligen hur luften blev kallare, vi vände hemmåt och innan vi var hemma så var det rakt över oss.



Det blåste, regnade, blixtrade och dundrade rejält och man kände sig oerhört liten på jorden, men det gick över rätt fort ändå.

Det har åskat här mycket den senaste tiden och i lördags natt så höll det på nästan hela natten fram och tillbaka, vi sov nästan inte en blund.


Hästarna har den sista tiden fått träning allihopa och i söndags kom kompisen Karin och provade Farax en runda i skogen och jag red Migge. Migge känns verkligen toppenfin nu och Karin fick trava ifatt hela tiden när vi skrittade för Migge har en otroligt vägvinnade, energisk skritt.


Lillen fick sadel på sig för första gången igår och det gick jättebra, dem sista dagarna har motstånden i han blivit mycket mildare och snart är det dags för uppstigning men först vill jag att han ska funka i tömkörningen utan motstånd och utbrott.


Min lille prins Zirocco har haft lite bus för sig i corallen och haft en del felvändningar, tidigare har jag inte pressat han så mycket men igår kände jag att han bara lekte där inne så då fick han gå ett längre pass vilket jag tror var bra.


Höres snart igen



Av Pauline Eriksson - 6 augusti 2011 08:31

i alla fall den delen utanför där det ska bli verkstad.

Pappa Pelle och pappa Tommy har varit här och jobbat både i torsdags och igår, dem hann tom börja på fack nr 3.


Ja man ser ju att proffs har varit framme... så snyggt.

I fack 3 ska det bli en port och fack 4 och 5 ska det bli lösdrift för hästarna.


I torsdags kväll blev det longering och tömkörning med Lillen och Zirocco fick gå ett pass i corallen.

Igår tog jag en ledig kväll och umgicks med mina gamla klasskamrater Emelie, Ditte och Ingrid, vi fick en supergod middag hos Ingrid i deras nya utbyggnad.


Det är härligt med ledighet igen och det betyder även mycket häst.

hej då  


  

Av Pauline Eriksson - 4 augusti 2011 06:49

med lånade hinderstöd, både jag och Farax var något ringrostiga.


Sadeln var toppen att hoppa i men det kändes på Farax att det var ett år sedan vi gjorde nån sån här aktivitet.


Medans jag lekte med min ponny så jobbade Henke...ler... han målade fönsterna och foderna för pappa Pelle och pappa Tommy kommer idag och snickra så i em när jag kommer hem så är kanske väggen helt klar.


Hej och hå vad det gå       

Av Pauline Eriksson - 3 augusti 2011 06:15

Jobbat ett par dagar nu och det känns helt okej att komma igång igen och framför allt känns det som att vi har hunnit mer än vi hade trott på hemmaplan på semestern.

Nu är det ju inte slut med våra projekt utan dem fortsätter och många är dem . Igår var vi och firade Henkes mamma och då visade pappa Tommy ett annat projekt som han har hållt på med ett tag nu, det/den är väldigt fin och när den är klar så får Ni oxå se vad han har hittat på...ler...


Henke har målat fönsterna och foder till den nya väggen så i slutet av veckan så är nog väggen helt klar och då blir det naturligtvis fotodokumentation.


Igår var det bara Lillen som fick ett träningspass och han börjar bli oerhört följsam och igår jobbade vi en del med plasten när jag hade han lös i corallen, det gick super.


Följsam


Lugn och fin


Ikväll är min tanke att hoppträna Faraxen lite, nu när jag har fått låna fina hinderstöd och det tror jag Farax kommar att gilla.


Hejsan svejsan

Av Pauline Eriksson - 1 augusti 2011 21:00

Men faktum är att semestern har varit helt fanatomiskt härlig och vi är så nöjda med allt vi hunnit här på gården och alla roligheter vi har hittat på så det är bara att vara tacksam för det. Hade jag varit hemma längre så hade jag nog oxå blivit en erimit som inte velat åka hemifrån ens för att handla, för ju mer jag är hemma desto mindre vill jag åka nånstans  ..


Dem sista semesterdagarna bestod mest av regn och det verkligen flöt här hemma men vattnet försvann ganska fort ändå. Vi avslutade semestern med att ha en liten sommarfest i lördags och den blev verkligen rolig och lyckad och söndagen blev mest vila.


Sötnosen Baronen sov sig igenom de dagar när regnet flödade, annars har han tillbringar sina dagar utomhus hela semestern och nuförtiden är han även i stallet när hästarna är inne.


Hästarna har inte blivit ridna eller tränade varje dag förutom "Lillen" som fått minst ett pass om dagen. Nu när han är uppkallad och följer mig lös så blir inte passen så intensiva rent fysiskt utan nu vänjer jag han vid en massa saker för att det ska bli en säker insittning. Lillen har svarat otroligt bra efter det lilla bakslaget för en vecka sedan och det dröjer nog inte länge förräns jag sitter på hans rygg.


Igår fick ialla fall Farax ett pass i paddocken och vi tränade en del på det som vi fick med oss hem från Jonna Gullberg och jag fick härliga resultat.

Ikväll har alla hästar fått träning, först Lillen, sen Zirocco som inte är uppkallad än i corallen (men snart så) och sen red jag och Henke ut med Farax och Migge på en skogstur.


Lisa som äger Lillen har lånat mig några hinderstöd som hon inte använder just nu så förhoppningsvis ska jag och Farax hoppträna på onsdag och det ser jag fram emot.


Fridens Lilja  ....

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards