Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Tro gör man i kyrkan (brukar man säga)

Av Pauline Eriksson - 30 oktober 2009 19:45

Jag föredrar dock att veta och efter gårdagen så vet jag med ganska stor sannolikhet att vi tog hem "South Swedish Circuit" cupen som innefattat 4 st tävlingar denna säsongen, jag och Farax har deltagit i 3 av dem. Syrran och jag räknade både avit och rätt igår och det kan inte vara nån annan utgång (har det inte svart på vitt ännu)Oskyldig. Det kommer att meddelas på www.wris.nu enligt funktionär nästa vecka och innan vi körde igår så ledde vi även dagscupen och det skulle innebära ett nytt täcke till RuxenSkrattande.


Som ni förstår så gick det "super" igår och jag är så fantastiskt stolt över min fina fina häst.

Vi började med Trail in Hand och det var första gången vi deltog i en sådan klass och ska ärligt erkänna att det var lite taktiskt tänkt eftersom jag ville komma in på banan innan trailen. Trail in Hand innebär att man går brevid hästen genom ett trailmönster och ska visa upp kommunikationen som man har med hästen på marken. Vilket innebär att när det tex är trav så får jag springa och själv hoppa över bommar och dyligt, det kändes onekligen lite töntigt men vi kom 2:a för båda domarna. Ja det var 2 domare och jag har inte rikitgt koll på varför man har 2 som dömmer och att man får 2 st placeringar per klass och jag förstår det ännu mindre när dem inte är överräns, men men man kan väl inte fatta allt här i världen.

Efter lunchen så var det dags för Trail (uppsutten) och det var en riktigs svår bana men jag gick den noga och det blev en riktigt bra ritt förrutom att vi hade många islag i bommarna men annars hade vi en väldigt bra känsla och det flöt på. Förrutom på bron, den var läbbig tyckte Farax och tänkte att det här vågar inte jag men som den underbara lilla häst han är så gör han allt för sin matte även att han nästan inte vågade.


Usch, jag vågar inte...

  


Vi kom 2:a av den ena domaren och 5:a av den andra (konstigt).


Väl samspelta 


Sen var det dags för Western Horsemanship och det gick riktig bra och vi kom 1:a av den ena domaren och 2:a av den andra så det måste man vara nöjd medTyst.


Uppradade för prisutdelning

  


Sista klassen var Western pleasure och det är inte vår favoritgren och det var väldigt bra motstånd så 3:a av båda domarna var inte så illa pinkat av en snabb arabhäst.


Syster Petra och en till synes nöjd Farax (färdig för denna säsong) framför Bökebergs fina anläggning.



Hemma i boxen med en massa rosetter..


Eftersom att det är 2 st domare så fick man 2 rosetter per klass vilket resulterade i 8 st igår. Konstiga färger är det oxå, Blå= 1:a, Röd= 2:a, Gul= 3:a och Rosa= 5:a, det är väl nåt amerikanskt???

Tänk att få avsluta säsongen på detta sätt, kan inte annat än känna mig ödmjuk och previlegiad över att det har gått så himla bra...

Tack "ALLA" inblandade som har stöttat och hejat på oss under hela säsongen, idag börjar Farax vilovecka, vågar inte ställa han för länge med tanke på hans stela leder.


Kramiz

 
 
tessan

tessan

30 oktober 2009 20:35

GRATTIS!!!

http://roxette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards