Alla inlägg under augusti 2009

Av Pauline Eriksson - 12 augusti 2009 22:34

Ledsen men har tyvärr inte hunnit skriva nåt denna vecka, det har varit fullt ös. Faraxen har fått gå varje dag förutom i Lördags när jag var domarbiträde på EWR:s klubbtävling, satt i gassande sol mellan kl 10 och 18...puh..

Ruxen känns bra förutom att han har hostat till ett par gånger denna veckan och jag hoppas verkligen inte att han ska få problem med sina luftrör igen då blir jag galen.. för nu till helgen ska vi till Åstorp och tävla på Real Feel Show och jag har till o med anmält oss till en maskeradpleasure. Jag ska vara Kramis Kaninen och har fått låna en kanindräkt av Emmy..hihi.. ser jätterolig ut.

Fick lite kort från syster när vi var på sportcupen som jag lägger här nedan, ett är på Farax fina syster Flizan och hennes matte Jessica.

Av Pauline Eriksson - 5 augusti 2009 23:44

Kom på att jag har ridit Ruxen 7 dagar i sträck och inte nån dag sådär lugnt, så imorgon får han en vilodag. Igår red jag och Emmy ut och det blev en både lång och busig runda med mycket galopp, det var faktiskt en bantarunda för Alfreds skull. Alfred har blivit lite väl rund och Emmy har svårigheter att rida honom, enligt henne så har fettet bäddat in musklerna och det är därför han har svårt att röra sig smidigt..hihihi..

Min ponny däremot känns hur fin som helst och idag blev det galoppombyten för hela slanten och han var superfin så visst är Ruxen värd en vilodag.

Börja längta till nästa helg när vi ska till skåne och tävla, skulle kunna tävla varje helg om det fanns tävlingar och om jag hade varit miljonär. Ja det är ju inte precis gratis att vara iväg på tävlingar runt om i Sverige, det är anmälningsavgifter, startavgifter, boxplats, camping och för att inte tala om bensinen (dyrt). Till nästa år måste jag försöka få lite sponsorer så man kan åka på så mycket tävlingar som möjligt, och framförallt om vi ska till Österike och tävla på Arap-EM. Men det är svårt tycker jag, det känns som man tigger pengar och vem skulle man fråga, hm vet inte. Hoppas nog på att få lite hjälp från min tränare Pernilla som har lovat att åka med mig och Farax, hon har ju gjort den resan 2 gånger så det känns tryggt.

Jag är fortfarande kvar i semstertrallen, kommer inte i säng i tid som ni kanske märker eftersom kl snart är 12 och klockan ringer typ kl 6 imorgon bitti. Så nu ska jag göra ett försök..

God Natt

Av Pauline Eriksson - 4 augusti 2009 07:26

Redan igår, första dagen på jobbet så var man inne i verkligheten igen. Jobba på dagarna och rida på kvällarna.

I söndags blev det en runda i skogen med kompisarna Emmy och Alfred och i går tränade vi trail i paddocken. Emmy och Alfred ska tävla på EWR:s klubbtävling på Lördag och har då anmält sig till Trail, Horsemanship, Pleasure och Western Riding. Så ni som kan pallra Er dit och heja, jag ska vara domarbiträde så det passar sig nog inte om jag hoppar runt där och heja...hihi.

Hm det blir inte mer än så här idag, måste jobba nu.

Kramis



Av Pauline Eriksson - 1 augusti 2009 14:04

På måndag börjar allvaret igen, hade faktiskt gärna haft nån vecka till och det ska jag ju ha efter att ha jobbat 2 veckor...ler... och då har jag inget planerat utan ska bara ta dagarna som dem kommer.

Igår körde jag och Ruxen en riktig genomkörare i paddocken och han kändes riktigt fin, måste bara bli lite bättre på vändningar och hålla han lite mer allert. Farax fastnar gärna i marken om man inte aktivera honom, som syrran sa i helgen när vi tävlade "han har limmat fast hovarna i marken". Snacka om att han spara energi så fort han får tillfälle.

Idag red vi ut själva på en långrunda och på slutet körde vi seriebyten på grusvägen och herregud vad enkelt det är ute när det finns lite mer framåtbjudning. Duktiga duktiga prinsen.

När vi kom hem så var det ett får som förföljde oss längs med stacketet och när vi stannade så stannade fåret oxå, det var jättenyfiket på Faraxen och dem stod och tittade på varandra jättelänge.

Fick reda på igår att vi är 4 st från klubben (EWR) som ska ner till Reel Feel Show och Janicke en tjej med en mycket fin arabvallak som vi lärde känna på Sportcupen ska oxå dit och tävla. Hur kul som helst när det är fler som man känner på tävlingarna.

ha de

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards