Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Pauline Eriksson - 31 augusti 2009 19:54

Kan faktiskt inte fatta att över 200 unika besökare har varit inne på denna blogg de sista 2 månaderna. Därför får man onekligen lite dåligt samvete när man inte hinner skriva på några dagar. Trodde verkligen inte att det skulle vara så många som ville följa mina och Farax äventyr, men det är verkligen kul.

Farax fortsätter att kännas fin att det nästan känns som att jag bara går och väntar på att det ska hända något, men nä det får jag helt enkelt sluta med... Denna säsongen ska vi hålla hela vägen, så bara är det.

I lördags red jag ut en långrunda med Chris & Alfred och Elina & Ida, vi red mycket tempoväxlingar och va ute nästan 2 timmar. Det var nog bara Farax som inte var genomsvettig, Ida har inte fått så bra kondis än efter en skada som hon haft och Alfred är fortfarande ganska tjock och tung.

Igår blev det ett trailpass i paddocken och det kändes okej, han hade bra respekt för bommarna men kanske lite stel eller så var det jag som värmde upp han dåligt??? Idag har jag och Emmy slängt ca 25 balar hö som det hade gått fukt i, vi har haft höet i en box över sommaren och det har blivit för fuktigt.. tråkigt men man får väl bara skylla sig själv, brukar aldrig ta hem så mycket hö över sommaren så det brukar klara sig bra.

Imorgon börjar vi ladda inför tävlingen på Lördag, att köra till Kristianstad blir ju en baggis, endast 12 mil enkel resa, hahaha, snacka om att man blivit aståndsblind när det brukar vara mellan 20 och 50 mil enkel resa till tävlingarna.

Det har nog varit ett bra drag att täcka Ruxen på nätterna för han har verkligen hållt sig jättefin och jag vill gärna att han ska gå ute så länge som möjligt, och det finns ju fortfarande en hel del gräs att tugga på. Får i och för sig fodra han med kraftfoder men det har jag ju gjort hela sommaren...ler...

Annars är jag ganska nöjd med att ha kommit in i rutiner igen med jobb, motion och hästen.

Ha det gott så höres vi snart

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards