Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Pauline Eriksson - 24 augusti 2009 21:29

hahaha, det var min inledningsfras på kontoret i morse, alla mina kära kolleger tyckte att jag va knäpp. Men innan jobbet så va jag och Tina på gymmet och körde ett styrkepass så man va ju superpigg när man kom till jobbet...ler... och dagen har faktiskt varit bra, det känns skönt att komma igång med rutiner igen. Konstig som jag är så gillar jag att stiga upp tidigt på morgonen.

Jag har börjat täcka Farax på nätterna, för just vid denna tiden så brukar han alltid rasa i vikt och det går jättefort. och igår när vi var ute och gick sent på kvällen så gick vi förbi hagen och då var han jättekall på ryggen. Så jag tänkte att det är värt ett försök eftersom det brukar ta hela hösten att få upp han i vikt igen och han är så fin i hullet nu. Ruxen är ju en liten känslig häst och behöver lite extra omvårdnad...ler... "min lilla prins".

Idag var han jätteduktig, red i paddocken, tränade slutor och avslutade med att göra galoppombyten och jesus va fin han var. Önskar bara att vi kan få den mjukheten och lättheten när vi tävlar också, tror nog att det är jag som spänner mig och då blir det pannkaka. Det kommer kanske med tiden, det är ju faktiskt i år som bytena har släppt på riktigt så det tar väl ett tag innan vi blir stabila.

Nähä, nu är det dags för att sova om jag ska studdsa upp i morgon bitti, funderar på att gå en morgonprommenad eftersom det blir kontorsjobb i morgon.

God Natt.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards