Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Pauline Eriksson - 23 augusti 2009 14:03

Tillbaka till verkligheten blir det imorgon och sen se fram emot den härliga hösten och vintern. Fast jag gillar Sverige med sina årstider, hade nog blivit uttråkad om det varit sommar hela tiden. Det tråkigaste är väl att det blir så mörkt och korta dagar, annars är det lite mysigt med varma kläder och krypa ner under en filt på kvällen.

Igår var jag, syster och några kompisar i Kosta och handlade kläder, första gången jag var där och det va himla trevligt. Blev lite dyrare än jag hade tänkt men så är det väl nästan alltid. På kvällen träffade jag min kompis Mia (ni vet hon som följde med mig till sportcupen förra året), hon var hemma i Karlskrona (bor i Malmö) över helgen så vi passade på att gå ut en runda på stan. Blev väl en och annan öl så idag är det lite småsegt, men hade lovat Mia (som jag lovat sen länge) att hon skulle få rida ut en runda på Farax. och eftersom Emmy åkte till "Mallis" igår så lånade jag Alfred. Mia har inte ridit så mycket de sista 10 åren (eller nästan inte alls) så lite nervös var jag eftersom Faraxen kan vara lite busig i skogen och kan även reagera om det kommer stora lastbilar och så. Ja man tappar ju lite känsla när man inte rider regelbundet, men jag var super impad av Mia som både travade och galopperade utan vidare i balans och tyckte att det va jätteroligt. Farax va så himla försiktig och gjorde inte ett ända skutt åt sidan som brukar vara hans lilla bus när han hittar spöken i dikena.

Nedan ser Ni en bild på Mia och Farax.

Har nog bestämt mig att anmäla mig till en tävling i Kristianstad den 5 september, för om det nu blir SM för vår del? så behöver vi hålla tävlandet vid liv så vi inte blir sådär ringrostiga.

Kan Ni tänka er att jag och min superfina häst ligger "etta" på Wris rankinglista som innefattar 5 tävlingar i år (vi har deltagit i 2) och det återstå en tävling "Bökeberg Halloween", så då måste vi dit och kämpa för att bli den slutgiltiga vinnaren.. se www.wris.nu

Höres och synes nästa vecka...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards