Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Lilla Yenna & stora Farax

Av Pauline Eriksson - 25 augusti 2009 21:40

Tinas lilla dotter Yenna som faktiskt inte är så liten längre, hon har ju börjat skolan ("nollan") nu, hon ville så gärna rida idag. Det är klart hon fick det men det blev lite synd om hennes kompisar som blev så himla avundssjuka, men va fan jag kan ju inte springa runt med hela gårdens ungar. Yenna är verkligen jätteduktig och redan från första gången hon satt på Farax (typ när hon va 3 år) satt hon spikrak i ryggen och när jag sprang så ville hon att det skulle gå fortare...ler... Jag och Tina skrattade gott åt den lilla ungen som satt på den stora hästen.

Efter ponnyridningen så red jag ut en runda i skogen och det va supermysigt och imorgon ska han få nya skor. Tänk om en annan skulle få skor för 700 spänn var 7:de vecka, hahaha köper typ aldrig så dyra skor till mig själv. Men Ni andra som har hästar vet ju att det är värt alla pengar i världen för våra fina små hästar, fast ibland undrar man ju vad man håller på med..hm.??

 
 
Ingen bild

Tina

26 augusti 2009 18:02

Fasen hon är ju precis som vi när en kamera tas fram! Snacka om att gilla bli fotad :) Gullunge!

 
Ingen bild

Jessica

26 augusti 2009 22:24

Tycker nog att äpplet inte faller så långt..... sådan mor sådan...:-)
Nä du några nya skor var 8:e v till en själv det händer inte! Men nu har mina pållar fått halmpellets o det är nog den bästa uppfinning sedan rymdsonden! Underbart att mocka i! Det kan man lägga pengar på! O städa stallet i massor med timmar fast det skulle behövas där man själv bor... Suck.. ja vad gör man inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards