Alla inlägg den 30 april 2012

Av Pauline Eriksson - 30 april 2012 16:49

Idag har det varit häst för hela slanten, började med en morgontur i skogen på Faxen och det gick i en väldans fart bitvis. Faraxen hade luft under vingarna och ångade på så att matten blev alldeles matt i benen för det gäller att hålla om rejält när han är på det humöret för helt plötsligt så blir det tvärnit .


Sen blev det badning för Farax och efter det var det Ziroccos tur, det var hans andra bad och förra året blev han arg på mig när jag sprutade i pannan på han men idag gick det riktigt bra. Sen gick jag och Z en runda i skogen och när vi var tillbaka så var det lagom att Farax hade torkat och klippningen kunde börja.


Hade nästan bestämt mig för att endast klippa huvudet på han men det såg ju för jävligt ut och då fanns ingen återvändo utan det blir helklippning.



Har aldrig helklippt nån häst förr och i år ska jag klippa två, jag hann hela halsen, bogarna och frambenen så resten får jag ta imorgon. Jag började även på Zirocco men endast huvudet och han var riktigt duktig min lille vita prins, men jag får nog ta lite i taget så han inte tröttnar.


Fortsättning följer......


Hoppas ni får en trevlig valborgsmässoafton

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards