Alla inlägg den 9 april 2012

Av Pauline Eriksson - 9 april 2012 20:33

var det sedan det sista inlägget och det har helt enkelt inte funnits tid för att sitta vid datorn.


Jag försöker nu hålla igång Farax 4-6 dagar i veckan och sen nåt pass med super-Z behövs för att han inte ska sväva iväg på sina egna moln den lille busen. Sen finns det en och annan grej till som behövs/måste göras vilket gör att kvällarna är ganska intensiva.


Igår fyllde min älskling 26 år och vi hade ett minikalas med hans föräldrar och min mamma eftersom vi tänkte slå ihop våra kalas lite längre fram.


Av mig fick han en grå kostym och vi var båda förvånade över att både byxa och kavaj passade perfekt, det är liksom inte en lätt match att få med sig Henke till en klädesbutik så jag gjorde en chansning och det gick ju bra.


Av sina föräldrar fick Henke en högtryckstvätt, för informationens skull så ska han till frisören denna veckan  

 

Av min mamma fick han en kedjeslip och det verkade vara en spännande historia...ler... Pappa Tommy och Henke är rätt så lika.

 

Jag använde för första gången min hushållsassisten (den fick jag som 15-åring) och min ovana visade sig när jag nästan höll på att skära av mig fingret, här posera jag med mitt fina bandage.

 

Förra veckan fortsatte Henke att köra ut veden och lyckade köra fast ganska rejält med traktorn och vagnet och än en gång var grannens traktor en räddare i nöden och jag blev tvingad mot min vilja att sitta i vår traktor och styra upp den.

 

Baronen har piggnat på sig efter en tids sjukdom och nu är han mer än gärna ute vid fint väder men ligger gärna på kvällarna helt utslagen på fönsterbrädan när elementerna är varma.



eller så gosa vi på kökssoffan...myspys.


Det har varit en hel del andra hästar här den sista tiden, bland annat idag har Elina varit här med sin Bellis och på kvällen kom Erika och Lolli och jag ska hjälpa dem fram till nåt kvalitetstest i augusti. Det är kul att se de fina unghästarna som vi började jobba med som bebisar och nu har dem blivit ridhästar under sina unga mattar.


Påskhelgen har annars mest inneburit en massa mat och godis så nu får det bli ändring på detta och löpningen har strukit på foten de sista dagarna vilket inte heller är så bra, men det är väl bara att ta nya tag.


Nästa helg kommer förhoppningsvis Emmy och Alfred på besök för en långtur i dem stora skogarna och jag gissar att gladast för detta blir nog Farax att få träffa sin bästis igen.


Hej

  

 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards