Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Härlig känsla

Av Pauline Eriksson - 17 april 2011 19:56

Mycket har hänt i helgen som vanligt när det gäller oss och det har varit mycket häst. I fredags red jag en stund i paddocken och när jag var klar så fick Henke prova Farax en stund och det gick såååå bra att han tom galopperade honom nåt varv. Det såg jättefint ut och Henke fick mersmak  och nu är målet en klubbtävling på Farax nästa år.


I Lördags var Henkes föräldrar här och hjälpte oss, Henke och hans pappa jobbade gärnet medans jag och Henkes mamma åkte ner till min mamma och sen åkte vi vidare till Holmsjö marknad där vi strosade runt en stung.

Väl hemma igen fick jag och Yvonne oxå jobba lite, senare på kvällen red jag ett kort pass i paddocken.


Idag har vi varit nere på klubben och "rostat" av Farax i en C-tävling, hade inga direkta förväntningar men Faraxen gick som en bil. Hur följsam och fin som helst och det känns nu spännande och kul att åka till Bökeberg i Påskhelgen.


Kul att vara igång igen


Vi var med i Ranchtrail och ett moment är att man ska dra ett däck i serpentin


Ett annat moment är att kasta lasso, kanske inte min specialitet


När vi kom hem igen så tog jag ut Zirocco och passade på att lastträna honom när jag ändå hade transporten framme. En än gång så får man kalla honom Super-Z för han skötte sig exemplariskt, och jag som trodde att han hade en traumatisk upplevelse när han åkte hit, men icke. Vi gick några varv runt bilen och transporten och så satt jag en stund på lemmen och sen följde han bara med in, hur duktig som helst min underbara lilla kílle.


Efter maten som spisades ute så kröp Baronen upp till Henke och ville ha en kelestund.


Det är ju hur mysigt som helst att ligga och sola i gräset, Modiga Barri har funnit sin plats på gården.


Efter lite mat i magen så drog jag och Henke loss med att dra ihopa ris som Henke hade röjt så det blev en rejäl hög innan vi gav oss.

Sen var det Migges tur att få uppmärksamhet, Henke sadlade och sen tog vi en sväng i skogen, Henke på Migge och jag gick.        


Lugn och fin skogstur, det är livet


Kämpa på så hörs vi  

 
 
Ingen bild

folkesson

17 april 2011 21:32

Hej Paulinskan

Hoppas läget är bra ? Kul att tävla igen eller hur, jag saknar det verkligen.

Jag har inte ridit på länge har bara kört huvudet i sanden, längtar efter tävlandet.

Mvh Birgitta

 
Ingen bild

Pauline

18 april 2011 06:33

Hej Gittan

Ja det är verkligen kul att tävla och i år ska det bara vara kul för prestationsångesten som bruka infinna sig vid den här tiden är inte i närheten av vad den har varit.

Men du har ju nåt annat att längta efter denna sommaren, en liten arabbebis och du blir mormor.

Vi måste höras snart

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards