Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Zirocco

Av Pauline Eriksson - 20 februari 2011 16:04

Den första mars blir jag ägare till en alldelse underbar liten hingst-unge vid namn Zirocco och här får Ni se honom för första gången på denna blogg som han naturligtvis kommer att innefatta framöver.


Foto: Janicke Hallkvist

'




Vi hämtar hem honom Lördagen den 5 mars och jag längtar såå himla mycket till den dagen. Det ska bli en fröjd att få jobba med en unghäst igen och samtidigt ha en underbar häst som Farax att rida på, det kan inte bli bättre.


Jag kom ihåg hur trött jag var på att ha unghäst innan jag fick börja rida på Farax men nu är jag supersugen på att få börja om med en ny liten stjärna.


Kramis

 
 
Ingen bild

Linnéa

20 februari 2011 16:28

Undrade om det var en arab på gång igen... och det var det ju! Så söt han är!

 
Erika

Erika

20 februari 2011 16:34

Åh så söt! Är det en arab? Skimmel? Hur gammal är han? =D

http://www.lolliochlux,blogg.se

Pauline Eriksson

21 februari 2011 07:20

Det är klart det är en arab, du vet väl vad jag brukar säga. "Arab ska man ha annars får det va"... hihi. Han är 9 månader och ja, han kommer att bli vit/grå.

 
Ingen bild

Emmy

20 februari 2011 17:57

JA han är ju otroligt söt trots att han är skimmel ;o) hihi...
Är nu helt slut efter att ha varit på clinic hela helgen för Per Larsson. Är jättenöjd så nästa gång borde du försöka vara med på faraxen! kram

Pauline Eriksson

21 februari 2011 07:22

För det första så är skimmel en väldigt fin färg (?) och för det andra så ska jag verkligen försöka vara med för Per nästa gång, ringer dig i veckan och detaljer.

 
Ingen bild

Anna Pedersen

20 februari 2011 19:14

Åh vad roligt Pauline!
Vilken liten sötnos du ska få hem :)
hihi känner igen det där med att vara trött på unghäst ;) Men nu till sommaren är det ÄNTLGIEN dax att rida in min Vinczent.

 
Sandra

Sandra

20 februari 2011 19:47

Åååh vad söt. Ska bli spännande att få följa honom :) Vad kul att du hittade rätt tillslut. Hoppas ni har det bra uppe i skogen. Kramis

http://www.finpixia.se

Pauline Eriksson

21 februari 2011 07:17

Allt är toppen förutom att jag har blivit tvungen att skippa ridningen nu eftersom det är svinhalt och hårt så jag är rädd att jag skada min fina Farax om jag rider på det underlaget... så nu måste vintern försvinna.

 
Jennifer

Jennifer

20 februari 2011 21:44

Hej!
Lyckats hamna på din blogg och fick syn på att du ska bli ägare till en läcker liten arabpojke =)
Ville bara önska er all lycka i framtida äventyr =)
Mvh
Jennifer

http://www.ringvalleyranch.dinstudio.se

Pauline Eriksson

21 februari 2011 07:15

Tack snälla, jag kollade in din sida och tror att min kompis Gittans häst är halvsyster med din fina arabmärr. Är nästan säker på att Surakusans mamma heter Salexa, kolla in min Länk "Gittan & Kusan"

 
Ingen bild

Folkesson

21 februari 2011 21:26

hej

Grattis Paulin, han ser hel mysig ut, roligt att kunna följa er. Äntligen blir det lite corallarbete igen, jag har faktiskt längtat // Kram Gittan

Pauline Eriksson

22 februari 2011 15:25

Tack Gittan, jag längtar oxå att få corallträna igen och allt vad markarbete innebär...mys...
Kramis

 
Sofie

Sofie

22 februari 2011 18:02

Men gud vilken goding!
Lyckans du! Hälsa HG.

http://www.tubbarp.se

 
Ingen bild

Ann-Charlotte Standert

22 februari 2011 18:42

LJUVLIG! Förstår verkligen att du föll för honom GRATTIS till ett kap

 
Ingen bild

Lina

26 februari 2011 11:57

Gud vad fin han ser ut Pauline :)

 
Ingen bild

Katrine oElviz

27 februari 2011 18:15

Grattis, vilken goding. Nyfiken, vad är det för stam?

Pauline Eriksson

27 februari 2011 19:09

Ja han är verkligen en goding.
e: El Sid u: Lekiliza ue: Lekier

 
Ingen bild

Sara Nilsson

4 mars 2011 09:54

Trevlig liten kille! Ja helt fel hade vi inte när vi skumpade omkring på Fia o Fanny och fantiserade om varsin svart arabhingst. För varsin lika gammal hingst blev det ju fast skimmlar båda två. Jättekul att det går så bra för dig, trevlig sida. Ha det bra mvh Sara.

Pauline Eriksson

4 mars 2011 13:48

Hej, kul att du tittade in...ler...
Ja det va tider det med Fia och Fanny, och jag hörde nog att du oxå hade blivit med arabis...jätteroligt, visst hade det varit en bonus om det hade blivit en svart eller i allafall mörkbrun men man vänjer sig kanske vid bajs och gräsfläckar...hihi.
All lycka med din arabbebis önskar jag dig..
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards