Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Pauline Eriksson - 27 februari 2011 18:31

Det är mycket Ved, virke och hästar nu...


Idag tog vi lite sovmorgon  tills kl 07:00 efter att ha varit hos Henkes föräldrar igårkväll med god middag och lite vin.


När jag gick ut i stallet så va pappa redan här och hade börjat såga ner granar i skogen, snart är det dags att köra ut virket och se hur mycket det blir av det.


Pappa kvistar gran för fulla mugga.


Tanken är ju att det ska bli en skogshage till nästa vinter som ska sammanlänkas med lösdriften.


Selma följde med oss hem igårkväll och hon älskar att springa runt på gården med oss.


Henke och Selma i en av hagarna på andra sidan vägen, här ska vi röja bort riset och göra iordning till sommaren.


Det blir öppet och fint när skogen huggs ner och vi längtar till våren när grönskan slår ut så kommer det bli så himla fint.


Vi lyckades bjuda pappa på en kaka och kopp kaffe men vi fick ta med oss det ut till skogen. Detta är livet för min far att hugga ner granar och göra fint och vi är oerhört tacksamma att han har åtagit sig detta projekt.


Efter frukosten så gick jag och Henke en runda med Selma och därefter åkte vi till en av mina kolleger som ville bli av med sin ved. Jag och Henke var ju inte sena med att tacka ja eftersom det går åt en hel del ved för att hålla värme i vårt hus och denna vintern har ju inte varit nådig mot oss.


På vägen hem beställde vi pizza och kära nån va gott det va och det kändes som att vi var värda det   och trot om ni vill men efter så sov vi en timme vilket inte hör till vanligheterna men det va väldigt skönt.


När vi tagit oss upp igen så hämtade jag in hästarna och gav mig ut på en tur med Farax och han var pigg och på gång. Precis innan jag skulle rida iväg så kom Henkes moster Hille på ett snabbesök och när jag kom tillbaka så hade Henkes morbror Lenny haft vägarna förbi och stannade till även han på en snabbvisit. Precis när han hade åkt ja då kom grannen med ett lass ved till oss så snacka om att det är full fart här...ler.... Nu har vi fikat lite med grannen och snart är det kvällen och imorgon är det dags för jobb igen och snart är det helg igen och DÅ HÄMTAR VI ZIROCCO....

 

Längtar till att få hem den lille pojken

Foto: Janicke Hallkvist


Veckan är nästan fullbokad så den går nog fort som vanligt så snart är det helgen som vi väntat på..


Simma lugnt

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards