Alla inlägg den 26 februari 2011

Av Pauline Eriksson - 26 februari 2011 17:25

Kul att Ni gillar min nya lilla stjärna och nu är det endast en vecka tills vi hämtar honom. Idag har vi möblerat om i stallet eftersom att vi använt Ziroccos tilltänkta box till att grejor och foderbås, så nu är det halmat och färdigt för att en häst ska kunna sova gott.


Wheel Horsen och vagnen var ett perfekt ekipage att hämta halm på som jag inte har tänkt på innan....Toppen..

  


Idag har jag oxå gjort ett nytt försök att sätta igång Farax igen så det blev en liten skrittrunda som var härlig och nu har temperaturen blivit lite mer human.

När jag kom tillbaka från ridturen så höll min underbare Henke på att skrapa upp hästskit i hagen med traktorgrävaren och det blev jättebra, spara mig några rundor med skottkärran.


Faraxen och MiggeMojen i full fjärd med att äta som dem gör typ hela tiden.


Min kära vän Mia som bor i Malmö är även hemma denna helgen och hon kom på besök, det va verkligen kul att få träffa henne och prata lite strunt. Det blir inte så ofta som vi hinner träffas men det är alltid lika trevligt när det blir av.


Här är en rolig bild på Mia och Farax som jag visat nån gång tidigare. Hon var med på Sportcupen i Strängnäs 2008 som hästskötare till Farax och här sitter hon i godan ro på en rastplats och sms:a när Farax går runt och betar...ler...


Mycket har blivit gjort på gården idag och imorgon blir det nog en veddag med hämtning, klyvning mm.


Kramis     

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards