Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Strömavbrott

Av Pauline Eriksson - 10 februari 2011 19:47

Vilket gräsligt väder det har varit bitvis denna vecka, i tisdags så blåste det stormbyar och när vi vaknade så hade strömmen gått och den hade inte kommit tillbaka när jag kom hem från jobbet. Kollade bort mot skogen och såg då en gran som hade dragit med sig både tråd och stolpe, "Grattis" tänkte jag för mig själv, det såg inte ut att vara åtgärdat i en handvändning. Men tro det om man vill, så kom elbolaget med maskiner och gubbar framåt kvällen och på natten hade vi el igen...   Ganska imponerade med tanke att vi bo väldigt utomsockens.

Fast det va ganska mysigt att vara utan ström, det blev tex matlagning på vedspisen och en massa värmeljus runt om i huset så det gick ingen nöd på oss.


I Söndags blev det ridning för mig och Farax och sen var tanken att jag skulle rida i går men så blev det inte men det blev en prommenad istället tillsammans med Henke och Selma. Ikväll skyndade jag mig ut efter jobbet men när vi hade kommit nån kilometer så blev det isgata och inte ens isdubbarna fick fäste så vi fick vända  , Denna vinter börjar bli tröttsam.


Var bara tvungen att kolla tillbaka på sommaren när vi var i Kroatien, hade behövt lite sol och värme nu.


Jag och Henke på muren runt den ny/gamla staden Dubrovnic.


Tänker på våra reskompisar Emmy och Jocke som nu denna stund är på varmare breddgrader igen men denna gången på bröllopsresa, hoppas Ni har en fantastisk resa  kramis från oss i det just nu väldigt kalla landet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards