Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Pauline Eriksson - 28 juli 2014 15:53

Man kan nästan tro att man bor i tropikerna då det är fruktansvärt varmt och kvalmigt väder just nu. Jag gillar ju inte för mycket värme och nu är det olidligt att vara utomhus, det är även synd om djuren som inte kan freda sig vare sig för värmen eller insekterna.


Förra veckan var helt galen med mycket på jobbet, ridlektioner och träning av mina egna hästar. Helgen har varit lite lugnare och i lördags hade jag, Henke och Tommy en kulturell dag inne på Marinmuseét i Karlskrona inkl den nya Ubåtshallen, det var faktiskt skönt att strosa runt och vi avslutade på restaurangen "Utsikten" en bit utanför Karlskrona där man kan se hela stan från restaurangen.


Häftigt att se en ubåt på nära håll och även att få gå in i den och se hur trångt besättningen lever i långa tider under vattnet. Det hade verkligen inte varit något för mig.


Våra små underbara getter har bott in sig rejält och dem har börjat bli en härlig grupp med olika personligheter. Henke har byggt en ny ställning till dem med några stockar och lite plank, dem bara älskar att klättra och stå högt.


Jörgen och Jake på den nya samt Maja och Hilda på bänken som jag byggde... sötisar


I söndags var jag hos syrran och hon både slingade och klippte mitt hår samtidigt som vi planerade vår lilla tripp i helgen, fick även en bild på när Alvin satt på Zirocco på midsommarafton.


Denna lilla kille är rejält hästbiten, vilket både mamma och moster tycker är kul

 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards