Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Pauline Eriksson - 17 juli 2014 21:18

Imorgon börjar EM för arabiska fullblod i Polen och det håller till på det kända stadsstuteriet Janow Podlaski, det hade varit fantastiskt att få rida där nere men det blev en alldeles för omfattande resa både ekonomiskt och tidsmässigt.


Det blev heller inte många svenska som hade möjligthet att åka men för den som är intresserad så tror jag Vicky kommer hålla oss uppdaterade på SportArab se under länkar till höger "Sportaraber (en blogg för araber i sporten)".


Här ser ni vår svenska skala som är där nere och kämpa.

 

Av Pauline Eriksson - 17 juli 2014 20:35

Jaha, det blev verkligen att kastas in i hetluften på jobbet efter 3 veckors semester, sitter fortfarande och jobba ikväll men tänkte ta en paus och göra lite inlägg här  ...


Denna veckan har jag även dragit igång med lite träningar på onsdagskvällarna och igår fick jag 3 nya elever och en av dem vars häst är halvbror med min fina Farax. På något vis har jag även hunnit rida Zirocco nåt pass och någon kväll red jag ut med F och hade Z på släp men det blir lite mer hästträning i helgen.


Våra nya små familjemedlemmar har börjat bli mer och mer tuffa och idag såg vi dem för första gången högst uppe i hagen på en stor sten som dem lekte på.


Man ser dem bara som två små prickar längs upp på en sten.

Sen kom dem i full fart när vi ropade

Sötnosarna  , vi har redan blivit väldigt fästa vid dessa små krabater och vi sitter gärna en stund ute i deras hage med en kopp kaffe och bara njuter av deras roliga upptåg. I helgen kanske Jörgen och Jake får en överraskning?

 


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards