Alla inlägg under maj 2011

Av Pauline Eriksson - 4 maj 2011 06:43


Kan man fatta att Faraxen har varit så här liten.... NEJ  det kan man inte


Det har gått några dagar sedan jag bloggade och det är inte för att vi inte har gjort något   utan det är snarare så att tiden har inte funnits.


Tanken var att vi skulle börjat måla maskinhallen i helgen men jag började känna mig superstressad över allt (tex veden måste in mm) så vi bestämde oss för att lägga det projektet på is ett tag.


Så helgen gick åt att såga och klyva ved, städa vinterhagen och så gjorde vi ett storröj i huset (vilket behövdes). Det blev även någon ridtur och lite kel med Barri förståss och på söndagseftermiddagen blev det träning hos familjen Thoressons eller rättare sagt jag hjälpte dem att lasta lilla Lolli när dem skulle iväg på löshoppning. Det hade blivit lite problem sist dem skulle iväg men det var endast en liten låsning som jag tror snart är ett minne blott.


Efter åkte vi hem till Emmy och Jocke och grillade för att sen följa med Emmy till mitt gamla stall och boende. Det va kul att se alla hästarna (mest Alfred, Farax bästis) och även folket va kul att återse "men" det va himla skönt att åka hem sen. När jag flyttade dit med Farax för ca 6 år sedan så hade vi endast hållt till i mindre stall ute i skogarna så det var en rejäl omställning för oss att ha en massa folk och hästar runt oss dagarna i ända. Som tur va träffade jag Emmy, som kom att bli en otroligt härlig vän för livet, och vi hjälptes åt och skötte oss i princip själva.


Stora stall har aldrig varit nåt för mig men det va väldigt bra under den period när jag sattsade så mycket på tävling och kunde hålla igång Farax även vintertid, men nu är jag verkligen hemma här på våran lilla gård och här ska vi stanna.


Ska försöka uppdatera lite oftare framöver... Tjo ho

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards