Direktlänk till inlägg 12 december 2010

En riktig "bonmora" börjar hon bli

Av Pauline Eriksson - 12 december 2010 15:28

Nu har jag oxå bakat ett eget bröd i vedspisen så det är "bonmora vaning" på mig men vem vill inte vara det  ...ler...


Jag är själv chockad över hur fint och gott brödet blev och frågan är om det va nybörjatur.


I fredags kväll hade vi pepparkakskväll hos Syrran och Hugo, vi brukar alltid baka pepparkakor med Hugo varje år och i år va Henke med och Hugo bakade på som bara dän.


Hugo hade längtat hela dagen.

  


Igår förmiddag red jag och Farax en helt underbar skogstur och jag kände mig verkligen previlegiad att få rida en sån fantastisk häst.

På kvällen var vi (Henke och Jag) tillsammans med båda våra föräldrar på julbord och dans, det va supergod mat och en väldigt trevlig kväll med mycket skratt när jag och Henke skulle försöka dansa. Vi behöver nog gå en kurs till våren för vi var inte riktigt ense om vilket håll vi skull men kul hade vi i alla fall.


Baronen var cirkusartist som vanligt igår kväll när våra föräldrar kom och hämtade oss, han hoppade upp ovanför skåpen för första gången men han har tittat uppåt många gånger innan.

  


Det har varit en aningens segt i dag i både kropp och knopp men efter att ha ätit en väldigt sen frukost så tog vi in hästarna, broddade, sadlade och begav oss ut på en liten tur.


Det såg så mysigt ut ute när vi tittade ut men herregud va kallt det va, men Faraxen var hur nöjd som helst.


Henke och Migge har inte ridit på några veckor så vi tog en kort lugn tur och det gick bra förutom att Migge fick nåt ryck på hemvägen och skuttade lite med Henke.. Hihi han va lite glad och pigg men Henke gillade det inte.


Hahaha, Farax va nog lite sliten efter gårdagens tur

Det är tungt i snön ska ni veta


Fast mark för Henke igen och Migge verkade nöjd med tillvaron


Härlig helg har det varit och nu är det bara att förbereda sig inför kommande vecka. Jag ska på utbildning med jobbet onsdag och torsdag så då få Henke sköta rulijansen här hemma.


Hej          

 
 
Sofie

Sofie

14 december 2010 19:35

Milar över ett recept på ett liknande bröd :)

http://www.tubbarp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards