Alla inlägg den 2 december 2010

Av Pauline Eriksson - 2 december 2010 21:16

AAAAAAJJJJJJJ  Skrek jag i tisdag när jag klämde tummen i porten till maskinhallen. Har varit på väg att klämma mig flera gånger när jag fört igen den och denna gången fick jag lära mig den hårda vägen. In till akuten och röntga blev det men det var ingen fraktur utan troligtvis "bara" en rejäl blodutgjutelse och hur svullen som helst.

Att man använder högertummen ofta har jag oxå fått lära mig dem sista dagarna men det kunde ju varit värre.


Snön bara fortsätter falla ner och det ser i alla fall ut som att vi får en vit jul och det är gillar jag.


Så här ser det ut nu när man kommer till gården.


Så här såg det ut i somras när vi var och tittade, något att se fram emot.

Men visst är snöbilden oxå fin men det kräver bara lite mer jobb med skottning, eldning mm.

s


Hästarna gillar nog ändå detta bättre än när det regnar och blåser. Farax och Migge har fått ha sina riktigt tjocka täcken  med hals på sig den sista veckan och det har nog varit tacknämligt + mycket mat och många granar så klara dem sig.


Baronen har fått smak på snön och vill gärna gå ut några gånger om dagen och idag så gick han längre än tidigare, han följde med Henke och mig ner till maskinhallen men sen kutade han tillbaka till altanen och tryggheten. Annars vill han helst ligga nära vedspisen i köket där det är varmt eller kela och mysa med nån av oss "det är det bästa".


Imorgon kväll kommer mina gamla klasskamrater Emelie, Ditte och Ingrid och ska kolla in vårt "kråkslott", det är dags för vår halvårs träff och det är klart att dem är nyfikna på hur vi har det. Det blir säkert en trevlig kväll som vanligt med mycket tjatter och skvaller kan jag tänka.


Jag är jättesugen på att rida och jag hoppas att hovslagaren kan komma i början på nästa vecka så man kan ta sig en tur i snön. Farax och Migge är väldigt pigga så det blir nog "action Allan" när vi ska ut i skogen kanske nästa helg.


Hej Hopp

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards