Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Hökörning och över 30 grader

Av Pauline Eriksson - 5 juli 2015 18:20

Vilken otroligt värme vi haft igår och idag, jag är ju inte så glad för sol och värme i vanliga fall och det är inte roligare när man har en 2 månaders bebis att ta hand om. Det har gått ganska bra ändå, vi har fått vara uppe tidigit och sen varit ute hela kvällarna. Jag fick ett parasoll av mamma när jag fyllde år som har varit behjälpligt att sitta under men vi har varit inomhus mitt på dagarna för det har varit för hett.


Köpte till ett myggnät till parasollet som har varit bra på kvällarna för att komma undan alla flygfän.


Hästarna har också fått vara inne i sina boxar och det har dem varit tacksamma över, Baronen verkar inte påverkas alls av värmen utan ligger ute på altanen hela dagarna men jag har fått tvinga in honom med jämna mellanrum för jag blivit orolig för honom.


Stackars Henke ha varit med och kört hö både igår och idag så han behöver nog fylla på salt och mineralförådet i kroppen. Igår kväll gjorde Ronja och jag en paj som vi tog med oss till höarbetarna.


Förra året var jag med och kämpade med höet men det var nog inte så höga temperaturer som det varit dessa dagar.


Nu verkar det som att det ska bli lite svalare i veckan och kanske lite regn tom. Henke tyckte nog att jag börjat komma tillbaka på riktigt när han såg min kalender för kommande vecka...hihi. Visst känner jag mig rätt så bra nu och i veckan ska jag på ett återbesök på sjukan för att bli riktigt säker på att jag är frisk. Nu börjar det bli riktigt svårt att hålla tillbaka min damp men jag ska kämpa för det får absolut inte bli några bakslag nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards