Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Pauline Eriksson - 22 juli 2015 12:06

Det är inte riktigt lika lätt nu när man har lilla Pluttan (Ronja) att påbörja några snickeriprojekt så jag har fortsatt på min husliga bana i köket istället. Sedan vi flyttat till gården för snart 5 år sedan har jag blivit väldigt intresserad av att plocka skogens och trädgårdens goda bär och svamp samt använda det i både bakverk och mat. Nu tar jag detta ett steg till med att göra saft på trädgårdens röda vinbär.


Blev inspirerad av grannen Nina och självklart min syster som gör saft på allt.


Vi får väl se hur detta blir



Blåbären som jag plockade igår hamnade i muffinsar som inte blev jättebra då jag inte hade muffinsformar och dem blev något platta.


Kantareller har jag nog redan plockat 8 liter och fortsätter sommaren vara så här så blir det en fin fin höst med mycket svamp.

Jag klagar inte ett dugg på vädret som jag vet många gör men för en som inte gillar värme och stekande sol så kan det inte bli bättre. För hästarna och ridningens skull så är detta vädret perfekt också och det är verkligen underbart att vara tillbaka i sadeln, till helgen eller nästa vecka kan jag nog inte låta bli att testa mr Z.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards