Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Pauline Eriksson - 8 juli 2013 22:33

Ganska dålig uppdatering sista tiden men det är för att dygnet har för få timmar just nu och jag vet inte riktigt var jag ska vara för många gånger behöver jag vara på flera ställen samtidigt. Självklart är det jag och ingen annan som gör att det är en aningens för många bollar i luften men vad ska man göra när man vill mycket.


I helgen har vi varit i Skövde och tävlat på Grevagården och det känns otroligt eftersom min kära bruna häst vid namn Farax var så sjuk i vintras men har repat sig så fantastiskt bra som bara han kan. Vilken kämpe denna fina häst är och jag som flera gånger nästan kastat in handuken och trotta att loppet är kört. Samtidigt kan man undra varför vi ska fortsätta i detta tempo och göra alla dessa saker men va fan, man lever bara en gång och jag vill tro att Farax trotts allt inte bara vill glömmas bort bakom en gran i skogen. Denna stora arabhäst är och kommer att vara en häst att minnas långt framöver, för har man åstadkommit så mycket som han (vi) med så många och tunga motgångar så är man värd att minnas.


Nu till nutiden eller helgen rättare sagt så visade minsann min ruttinerade tävlingshäst att han hade ett antal spratt i rockärmen vilket kom en aningens överraskande.


Hemma i stallet förberedd för att resa

Man skulle ju kunna tro att vi kunde tävla på ren rutin men jag vet inte riktigt vad som flög i Farax då han ex antal gånger flög i luften i tävlingsmomenten och i trailen blev han så stressad att han backade upp på bron när vi skulle backa runt den.   Jag blev förvånad och full i skratt då han i princip betedde sig som en unghäst som första gången skulle tävla, tom domaren frågade efteråt om det var en annan häst jag brukade rida på  .


Ni som vet vad vi ska göra om några veckor förstår att jag just nu är lite konfunderad men som sagt tidigare så lever man bara en gång och jag är såå otroligt tacksam att Farax lever och är så pigg som han visade sig vara.


Farax och Henke i samförstånd efter tävlingen, Henkes kommentar var "Trodde du på allvar att du skulle kunna leva på gamla meriter".. vad han nu menar med det.


Emmy, som jag enligt Henke alltid lyssnar på, hade en kommentar idag när jag berättade "Ni har ju blivit för skogade" och menade på att vi behöver komma ut i civilisationen igen.


Ska försöka uppdatera mer i veckan


God Natt


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards