Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Pauline Eriksson - 20 maj 2012 22:00

Tre intensiva dagar genererade i ett fint täcke och en stor pokal och en väldigt trött häst och människa.

Denna gången åkte jag själv och Henke var hemma och höll ställningarna, det är ju som sagt tidigare inte ett lätt projekt att åka väg båda två när man har andra djur och gård. Det innebar även att det inte blev några tävlingsfoton tagna men det var någon fotograf på plats och jag hoppas kunna få tag i några bilder framöver.



Det blev en hel del väntande mellan klasserna och det blev rätt så drygt när man endast hade Farax att samtala med men det var också ganska skönt att liksom inte kunna göra nåt annat än att bara va.


Vi gjorde inga superresultat i klasserna men slutade ändå som bästa icke "quarter" och mest nöjd är jag med vår tredje placering i pleasuren då han inte gjorde ett felsteg och jag rörde knappt tyglarna. Samtidigt hade vi även otroligt kul när vi red freestyle reining sent på fredagskvällen för en helt fantastisk publik och jag har nog aldig känt Farax så taggad, han gav verkligen järnet. Några timmar senare på lördags morgonen red vi in igen på banan men då var det trail på schemat och det är nog få hästar som kan från ena dagen köra på som en galning för att nästa gång vara lugn och fin i en trail vilket även uppmärksammades av speekern.


Faraxen betar utanför det otroligt fina ridhuset på Bökeberg


Vi bodde hos Janicke som bor en bit från tävlingsplatsen och Faraxen fick gå i hage tillsammans med sin tävlingskompis Prinsen.


Kompisar



Jag hoppas att jag kan få tag i några tävlingsbilder framöver.


God Natt    

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards