Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Äntligen lite snö

Av Pauline Eriksson - 25 januari 2012 19:12

Härligt vinterlandskap det är här på gården nu

 

 

Det var verkligen på tiden att det blev lite snö och igår kväll fixade jag Farax broddhål och ikväll blev det en liten minitur i skogen. Det var ju ett par veckor sedan Faraxen gick nu igen och han var superpigg, först hade jag tänkt rida barbacka men som tur var tog jag sadel och jag hade nog inte suttit kvar annars  .


Kvällarna blir ju såå ljusa när snön ligger och det är liksom precis lagom ca 5-10 cm, kände oxå att det var dags att ändra färg på bloggen.


Zirocco fick sig ett träningspass både igår kväll och ikväll, vilket var passande eftersom han har varit ganska "bångstyrig" dem sista dagarna. Han har liksom sina ryck så man får vara på tårna hela tiden och snön har nog gjort han ännu lite busigare. Nu får jag kanske honom att framstå som ett monster men faktum är att han sköter sig nog bättre än dem flesta 2-års hingstarna. Han står lugnt och fint själv inne i boxen i stallet, han står lös i gången när vi ryktar, kratsar hovar mm, han går snällt med på promenader och jag har även börjat vänja han vid tex presseningar, så han är faktiskt redan ganska duktig men jag har höga mål och krav på den där lilla krabaten.


Är man så här fin redan som 1-åring kan man undra vad det ska sluta


 
 
Sofie & Marcus

Sofie & Marcus

2 februari 2012 21:21

Vad mkt snö!!!
trevlig helg
önskar Bönderna

http://www.tubbarp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards