Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Brandsäkerhet

Av Pauline Eriksson - 18 januari 2012 19:59

Jag var bara tvungen att börja med denna härliga bild som föreställer highland cattle på Tubbarps gård som jag tog när vi var och hämtade dem sista halmbalarna i söndags.



I kväll har jag och Henke förbättrat brandsäkerheten här på gården men brandvarnare som är trådlöst ihopkopplade, så nu sitter det en i stallet och en i maskinhallen/lösdriften som pratar med de två som finns inne i huset. Jättebra om det olyckligtvis skulle börja brinna där ute så varnar brandvarnarna oss i huset.

Sen har vi naturligtvis brandsläckare i varje byggnad samt brandfilt i huset så nu är det igentigen bara en brandstege från sovrumsfönstret som saknas och det får nog bli en investering framöver. Även om det skulle vara förfärligt om huset/byggnaderna brann ner så är det viktigast att man kan rädda sitt och andras liv.


Vilken mardröm


I gårkväll red jag Farax en stundi paddocken barbacka och sen fick Zirocco sig ett träningspass och han skötte sig bättre än på länge. Den lille busen har utmanat mig nästan varje dag nu några veckor och det känns som att det har sprutat hormoner från öronen, sist men inte minst så fick Migge sig pysselstund och det gillade han skarpt.



 
 
Sofie

Sofie

19 januari 2012 08:08

Bra med trådlösa brandvarnare, det ska vi oxå sätta upp!

http://www.tubbarp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards