Alla inlägg den 6 november 2010

Av Pauline Eriksson - 6 november 2010 20:45

Igår anlände Baronen i egen hög person, en helt fantastisk liten katt som vann både mitt och Henkes hjärta direkt.

Baronen fann sig till rätta mycket bättre än vad vi hade förväntat oss, otroligt nyfiken på sin nya miljö strök han omkring och kollade läget.

Hans ägare tyckte att vi skulle avgränsa han till ett rum till att börja med så han hittade till bajslådan och så men han kändes så himla lugn så vi lät han vara både upp och nere.


Inte så lätt att få på foto utan det var full fart hela tiden.


Kolla lite här...


och kolla lite där...ler...


Kela lite med Henke, ja det tog några kort innan han kollade in i kameran.


Sen lugnade han ner sig och kunde vara still i alla fall nån sekund


Kelig som bara "dän".


Så här såg det ut i morse när jag och Henke åt frukost, vilken liten sötnos


Detta är hans fönsterplats så det var bara att flytta blomkrukan som stod där, Baronen är en bestämd herre.


Som sagt så har Baronens tillträde gått över förväntan förutom att han höll Henke vaken hela natten och det är kanske så att vi måste stänga sovrumsdörren på natten men vi ska ge han en chans till inatt.


Ikväll har Henkes mamma och pappa varit och hjälpt oss med diverse saker och Svärfar Tommy hade en överraskning till mig. Henke hade köpt 4 st gamla fälgar till vinterdäcken till min hästtransport och bett sin pappa fixa till dem lite och vi fick tillbaka sprillans nya (i alla fall så kan man tro det när man ser dem).


Ja, ni ser själva dem är nya, men det är klart att en EM-häst ska ju inte åka runt med gamla fälgar..


Idag har det som vanligt varit full fart på gården och jag började morgonen efter att ha släppt ut hästarna och ätit frukost med att åka till en bonde och hämta halm. Henke har grävt med traktorgrävaren både igår kväll och hela dagen idag och jag kan tänka mig att det blir en del grävande imon oxå. Jag har fortsatt att mocka ur hagarna från skit och börjar faktiskt att se slutet på all skit som den tidigare ägarens hästar har lassat av.


Mitt på dagen red jag ut en runda själv med Farax (Henke kände att han inte hade tid att rida idag) och det var supermysigt förutom att det regnade hela tiden och att jag inte kom runt på en väg utan blev tvungen att vända (hatar att behöva vända). Det är väldigt fina vägar här om kring och jag längtar verkligen till våren när man verkligen kan utforska omgivningarna.


Hej hopp                          

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards