Alla inlägg under juni 2009

Av Pauline Eriksson - 9 juni 2009 23:26

Hej hopp, hm jag som aldrig brukar ha svårt att sova sitter här och lyssnar på regnet som öser ner. Känner mig glad att min häst sover inne i natt, utsträkt i spånen med öppen mun...ler...

Ikväll red jag och Emmy en långrunda med våra prinsar och vi klarade oss från regn, kanske för att vi tog på oss regnkläder och blev därför väldigt svettiga eftersom det inte regnade...hm.. men hade vi nu inte tagit på oss regnkläder så hade det säkert regnat, ja ni vet.

Hittade en träningsfilm av Stacy Westfall som jag tyckte va lite insprirerande ganska amerikaniserat men man kan ju inte hjälpa att bli imponerad, det finns ju massor av show material med henne och hästen Roxy på you tube men denna var faktiskt lite lärorik. Ganska lång men har ni tid så kolla.

Nämen nu måste jag sova, annars blir det svårt att orka jobba imorgon.

God Natt och sussa gott

Av Pauline Eriksson - 8 juni 2009 21:59

Igår blev det ingen uteritt utan jag passade på att okupera ridhuset med trailträning, har nog tidigare berättat att jag inte är så bra på att träna trail. Men har försökt lägga upp det lite annorlunda och det verkar funka bättre, för jag var jättenöjd med gårdagens träning. Det blev skrittbommar och boxen (snurra runt i en box gjord av bommar) och jag höll tålamode under kontroll hela tiden.

Idag däremot blev det skogstur, men narturligt vis efter att han sovit i spånen 2 timmar, det regnade nämligen (om nu någon missade det) så Faraxen hade blivit blöt i pälsen och det tar mycket energi...ler... Väl ute i skogen var han pigg o glad. Hans luftrör låter väldigt bra nu och det beror nog mycket på att han går ute hela tiden.

Om man nu ska se nåt possitivt med förra tävlingen som jag inte var supernöjd med så tog ialla fall fotografen en del fina trailbilder på mig och Faraxen.

Av Pauline Eriksson - 7 juni 2009 09:54

Hej alla vänner, har varit lite låg energi några dagar, vet inte om det beror på vädret. Hade ju nästan vans sig vid högsommarväder så detta kalla blåsiga höstväder hade ialla fall inte jag beställt. Farax tycker inte heller om det nu när dem går ute hela dygnet, men jag brukar ta in han några timmar varje dag så han får vila i spånen. Nedan kan ni se bilder på när han sover, ja han är inte "död" utan det är så han ser ut när han sover. Det kan man kalla trygg i sin box och det spelar ingen roll om det är fler hästar inne eller om han är själv.

Ska nu gå ner och hämta Prinsen för jag hade tänkt rida ut om några timmar så det är väl bäst att han får vila en stund innan. Börja även se fram emot nästa helgs träning för Pernilla, hoppas att vädre blir bättre tills dess.

Kramis 


Av Pauline Eriksson - 2 juni 2009 21:05

Det fick räcka med 1 dags vila så igår red Emmy och Jag ut i Rosenholms skogarna, det gick lite på halvfart men det var ganska skönt. När vi kom hem från ritten stod Sandra med sin häst Lillen och väntade på oss. Lillen flyttade in i Farax och Alfreds hage och det gick jättebra, Alfred såg till att Lillen fattade vem som bestämde och Farax hejade på...ler... Det är bra att dem är 3 st i hagen om någon ska iväg och tävla eller så.

Även idag blev det en liten runda i skogen eftersom jag hjälpte syrran och titta på ett hus efter jobbet, passade även på att kela med min sötnos Isak. Så här såg det ut när jag kom körandes, Isak och Mio (mamma & pappas katt) även kallad "skrället" ligger utanför tomten och spanar.

hahaha visst är dem söta?

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards