Alla inlägg under april 2016

Av Pauline Eriksson - 11 april 2016 21:51

Väldigt lycklig över att få sitta på Farax trygga rygg. Ronja rider numera fram F till paddocken när mamma ska rida.

Av Pauline Eriksson - 9 april 2016 12:18

Nu på förmiddagen har jag och min granne Nina varit på promenad i skogen. Då mitt knä inte än är så sugen på att promenera så fick Zirocco vara mina ben och Nina fick putta barnvagn med Ronja i och valla sina hundar. Det gick bra och Zirocco som nu piggnat på sig efter ormbettet skötte sig exemplariskt. På bilden har vi precis sagt hejdå till Nina och går sista biten hem, Ronja sover gott i vagnen.

Av Pauline Eriksson - 7 april 2016 21:10

Va hos virkeshandlaren för nån vecka sedan för att köpa lister till henkes verkstad men jag fick med mig lite annat virke oxå. Nu är två projekt färdiga, kan liksom inte låta bli när man har virke hemma. En trailbro och en uppstigningspall till paddocken blev det.

Av Pauline Eriksson - 3 april 2016 22:14

Har nog sagt det tidigare men Farax känns bättre och bättre med åren och när han inte pressas så mycket. Hinner med kanske 3 max 4 pass i veckan vilket verkar vara hans melodi. Träningen för Barry idag blev en höjdare och nu ser jag verkligen fram emot sommarens tävlingar.

Av Pauline Eriksson - 2 april 2016 13:42

Igår kväll blev Zirocco ormbiten i tungan, fattade inte det förrän efter nån timme. Så att båda hästarna flög i luften när dem stod och åt vi höbåset och jag gick ut för att kolla så ingen av dem var skadade. Då var Z helt genomblöt av svett, andades kraftigt och bajsade om vart annat, men jag hittade inga skador och ingen hälta. Tog in honom och det tog ca 30 min innan han lugnade ner sig men han var väldigt medtagen. Jag skulle på tjejträff och när jag ringde kompisen som jag skulle hämta så trodde hon direkt när jag berättat symptomen att han blivit ormbiten. Det tog dock 30 min till innan jag fick för mig att titta i hans mun och då var tungan svullen. Hade täta kontakter med jourveterinären men han behövde inte komma ut, jag kollade honom varje halvtimme och vid halv elva på kvällen piggnade han till och började äta. Imorse var han som vanligt, det är klart tungan fortfarande är svullen och han har nog ont men faran verkar vara över. Vi som skulle på träning imorgon, det får bli farax som får åka med istället.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards