Alla inlägg under april 2014

Av Pauline Eriksson - 10 april 2014 22:26

 

Baronen är verkligen världens underbaraste katt även att han ibland kan vara lite påfrestande så är han mestadels bäst. 


Ikväll har det varit träning i Silverhallen med härliga elever och nästa torsdag som är skärtorsdagen så planerar jag att ta med Zirocco för lite miljö träning samt kan Mia rida på nån av lektionerna. 


Av Pauline Eriksson - 6 april 2014 19:14

Igår eftermiddag och idag på förmiddagen körde jag ett snickarrejs och nu är vedboden fördig för panel och tak.



För mig har det varit en riktig hemmahelg och det har varit så härligt att bara göra det som liksom faller en in. I eftermiddags tog jag en härlig runda i skogen på Farax rygg, det var mysigt och nu börja det kännas som att han är tillbaka i kroppen.


Ikväl har Henke och jag tillsammans med ca 30 andra pers i närliggande byar varit på buggkurs, man kan lugnt säga att jag har skrattat för hela nästa vecka. Väldigt roligt att så många har hakat på denna gången då det innan va jag förstått inte blivit tillräckligt med folk för att genomföra en kurs. Nu är det till att börja med 5 gånger och sen kanske det blir en uppföljning till hösten om detta blir lyckat.

Av Pauline Eriksson - 5 april 2014 13:55

Sitter och äter lite gröt efter att ha varit iväg med Zirocco på annan ort vilket gick väldigt bra.


Mia kom med frukost som sagt och sen gjorde vi iordning Z till Farax stora besvikelse, han blir väldigt upprörd över att bli lämnad ensam och skriker med sin gäla stämma så man får ont i öronen. Zirocco bryr sig inte alls om att Farax håller på utan skötte sig fin fint, han har dock fortfarande lite svårt att acceptera stängningsfasen utan får lite klaustrofobi när vi stänger lämmen på transporten. Vi hade väldigt gott om tid idag och utnyttjade den så varje moment blev lugnt innan vi gick vidare.


Väl framme så var han lite nervös och gick på tårna dem första 15 minuterna, först longerade jag honom en stund och sen sadlade vi, gick en runda med honom för att sen avsluta med att rida en stund.


Vi var väldigt nöjda med honom då han inte varit på tur så många gånger.


Innan vi rullade hemmåt fick Z stå en god stund instängd i transporten tills han var helt lugn och käkade hö, Mia och jag passade på att njuta av solen.  

Av Pauline Eriksson - 4 april 2014 20:51

 


Ja denna vecka har varit lite värre än vanligt men nu är den över och jag har överlevt. Har varit en vända i Stockholm igen på utbildning och nu är det hemstudie innan vi ska upp en sista gång med tenta och redovisning. 

Igår kväll var det som vanligt träning i Silverhallen och det gick superbra för alla elever men det blev två som fick var sin guld stjärna. Simone kämpade som aldrig förr Och Lena med sin fina unghäst går från klarhet till klarhet, det är Lena som ni ser på bilden ovan. 


Ikväll red jag först Farax en stund i paddocken och sen gick Nina och jag med Zeb o Zirocco en runda i skogen innan jag red Z i paddocken. Imorgon är planen att köra med Z till en annan ridbana och träna, Mia kommer med frukost... Mumsigt 


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards