Alla inlägg under mars 2014

Av Pauline Eriksson - 9 mars 2014 08:11

Nu när det börja bli vår och allt bara blir bättre och bättre, det är då allt ska hända och man börja få tillbaka överskottsenergin.


Till vardags är det fullt ös i Silverhallen på torsdagarna med duktiga elever som utvecklas enormt.


Här ser ni Simone på sin fina Hacke, dem har blivit ett riktigt radarpar.


På hemmaplan har vi påbörjat bygget av vedboden och det gick som tåget när vi fick hem en grävmaskin.


Som vanligt måste Baronen kolla till så allt går rätt till och passade på att ta ett kel med Henke i hytten.




Mia var här igår och vi tränade Z, det går väldigt bra med den lille vite.

Eftersom Mia inte är en så jättevan ryttare så när det blev dags att släppa Zirocco helt utan lina så ville jag själv göra det. Han är ju så liten men samtidigt vet man vilka krafter han har och dem där studsbollarna under hovarna kan visa sig när man minst anar..


Det gick fin fint och han gick mest och gäspade, det är dags att ta sig ut i skogen så vi får lite motivation.     


Tyvärr är Farax fortfarande inte bra så dem får fortfarande gå i varsin hage.

Av Pauline Eriksson - 5 mars 2014 20:58

Igår var Kronobergs stubbfräsning på gården för att fräsa bort en stor stubbe som vi inte vågade gräva bort då vattenledningen troligtvis går därunder nånstans. Det var en rejäl stubbe med en diameter på 1,5 meter men det var ingen match för den där stubbfräsaren.



Det blev bara en massa flis kvar

 


Ikväll har Mia varit här och ridit på den lille vite, Farax är tyvärr fortfarande stel och öm i ben och mage men hoppas han snart blir bra min lille prins.

Av Pauline Eriksson - 2 mars 2014 21:29

Vädret har verkligen varit ruggit idag, ganska hög temperatur men det har småregnat och känts kallt hela dagen.

Men det är bara att köra på ändå, vi hade tänkt köra iväg en runda med Z idag när Mia kom. Jag ångrade mig eftersom Farax har en tendens att stressa upp sig när han blir själv och då han fortfarande har ont efter sparken förra veckan så ville jag inte att han skulle anstränga sig i onödan.


Det blev istället en dag med dels miljöträning då Henke skrämde liv i en gammal kobra som han började borra i berget med, jag kan tala om att det låter värre än ett reaplan.


Hela Henke hoppade med den där mojängen uppe på berget


Zirocco fick sen ett pass i corallen när Mia kom och sen fick han gå ut i hagen en stund när vi fikade för att sen få ett ridpass. Den lille vite skötte sig fin fint och Mia kunde idag trava runt utan problem i båda varven.


Tur han sköter sig i träningen när han inte gör det i hagen


Ikväll har jag varit nere hos min vän Tina som bor kvar i det området som jag själv bodde innan vi flyttade till gården, det blev kaffe och god tårta då hon hade haft kalas igår...mums.


Ha det fint där ute...


Av Pauline Eriksson - 2 mars 2014 08:31

Stackars Farax fick återigen besök av veterinären då han inte va bättre i fredags och han var svullen på bakre sidan av magen. Hon tror han fått en rejäl spark över baken och bakre delen av magen och att han fått en stor "lårkaka", han har ingen feber och han äter, dricker och skiter som vanligt. Vi avvaktar till nästa vecka och skulle tillsammans rådgöra om han inte blir bättre.


Då jag hade bokat in mig och Farax på träning för den holländska domaren denna helgen så var jag lite besviken av att inte kunna deltaga. Jag ringde till en av mina elever och frågade om jag fick låna hennes häst för att i alla fall få deltaga på lördagen, det fick jag jättegärna göra.


En något suddig bild på mig och Quila igår på träningen.


Quila är dock ingen jättelätt häst att rida då hon har väldigt mycket spring i benen och lite svårt att hålla fokus, men det blev en väldigt lyckad och bra lektion med en hel del nya tips om hur vi ska gå vidare med hennes träning.

Jag har idag väldigt ont i mina sittben, höft och ben då det är lite skillnad på att rida Q än på min Farax.

Tack Malin för att jag fick låna din fina häst.


Den lille jävlen som vi har börjat kalla Zirocco har jag inte hunnit med alls de sista dagarna för i fredags hade vi en bjudning för Henkes jaktkompisar och vi bjöd naturligtvis på Henkes första byte "vildsvinsstek".


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards