Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Första travstegen på Z

Av Pauline Eriksson - 19 februari 2014 19:46

Nu är vi igång igen på riktigt och båda hästarna känns fina både fysiskt och psykiskt. Nu är Mia tillbaka efter sin resa i Indien och vi har fortsatt inridningen på Z och idag provade vi lite trav vilket gick jättebra.


Sötlöken...


Farax har oxå fått gå några pass i paddocken och igår tog jag med båda ut på en runda skogen, jag på Farax rygg och Zirocco på släp. Det var först igår som vägarna har varit fria från snö och is för i helgen tog jag med båda på en prommenad men då var det fortfarande väldigt isigt på sina ställen.



Nu vid denna tiden får man brottas med en hel del lera och då jag inte har mina pojkar täckade så blir det en del borstande och grustuggande för mig.


Igår såg det tex ut så här    

 
 
Karin

Karin

5 mars 2014 18:31

Vad kul att hitta en blogg som innehåller arabiska fullblod! Jag har själv en som är född 2010 och det är kul att läsa om andra som också är födda samma år! Dock ser din ut att vara bra mycket äldre än min.

http://meandmilady.blogg.se

 
Ingen bild

Pauline

5 mars 2014 21:18

Hej Karin, kul att du hittade min blogg som handla mycket om mina fina hästar men även mycket om vad som händer på gården generellt. Det är spännande med de små unghästarna, min är väl utvecklad men kräver väldigt mycket uppmärksamhet för att bli nöjd.

/Pauline

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards