Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Pauline Eriksson - 16 augusti 2012 06:43

Eller som i mitt fall så fick jag en hjälp på traven med att börja rensa ut stallet. Det roliga är att Henke frågade i förgår om när vi skulle börja skura stallet och då blev mitt svar: När jag varit på återbesök med Farax på djursjukhuset och fått ett bra besked och igår fick jag det. Veterinären sa att jag nog skulle vara glad att det inte hade blivit nån fraktur för han har nog fått sig en rejäl smäll och Z ligger nära till hands att anklaga...ler...

Nu får vi börja skritta och bygga upp den "gamle" hästen igen och det känns bra.


Tillbaka till mitt härliga kvällsgöra igår: När jag kom hem med Farax så hade han naturligtvis kissat i transporten vilket han ofta gör och även att jag var lite stressad så skyndade jag mig att spola ur den.

Några timmar senare så undrade jag varför vattenpumpen gick på högvarv nere i källaren och förstod rätt snart att det var något som läckte ut. Kom ut i stallet och då är det helt översvämmat och vatten rinner ut över tröskeln till ingången, Jiiippii  . Det visade sig att slarvmaja (jag) inte hade stängt av kranen utan endast munstycket på slangen och då hade slangen på slangvindan släppt och vatten forsade ut.


Jaha, (tänkte jag för mig själv) det är väl bara till att börja ösa ut vatten och det gjorde jag halva kvällen och sen började jag med att rensa ut boxarna. Detta skulle ju ändå göras och nu fick man en spark i rätt riktning  , positivt tänkande kallas det.


Simma lungt

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards