Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Miggebus och skogstur

Av Pauline Eriksson - 26 oktober 2010 19:41

Hahaha, ja idag kom det första Miggebuset  .... Efter jobben idag så skulle vi ut på en tur i skogen, jag tänkte rida barbacka och Henke ville gå med Migge en gång till i skogen innan han skulle rida.

Vi gjorde dem iordning, Henke stod med Migge inne i boxen och jag stod med Farax lös i stallgången, precis när vi var klara så skulle jag springa in i huset och hämta en annan mössa som jag skulle ha under hjälmen och då hör jag Henke hojta på Migge. Ut från stallet kommer en busig Migge som for ner i en hage som vi inte har hunnit gå igenom, Farax blev lite konfunderad men Henke fick tag i honom och jag gick efter Migge som var lite stressad men tillslut lugnade han sig och följde med mig.


Men dem kom inte undan skogsrundan, för har man bestämt sig så har man och väl ute i skogen så skötte sig båda hästarna finfint.


Spännfisen Faraxen är riktigt skön att rida barbacka på


Det mörknar fort nu så det gäller att ta sig ut direkt efter jobben


Vi är lite slitna nu efter allt röjande de senaste veckorna så det gäller att lugna ner sig ett halvt gram och även göra roliga och avkopplande saker, som att umgås med hästarna.


Kramis

 
 
Ingen bild

suss

28 oktober 2010 14:48

Ja visst är det härligt liv i skogen? Höstmörkret kommer fort.Måste komma en runda och hälsa på.Ta det nu lite lugnt och mys.Tänd den goa kaminen vet ja.Kramar från Buggis

 
Ingen bild

Pauline

31 oktober 2010 08:22

Det är underbart här i skogen och vi stormtrivs i mörkret...ler... Ja nu får ni snart komma hit och kolla in läget.

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards